Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Nyugdíjpénztár – a belépők 40 százaléka fiatal

Nyugdíjpénztár – a belépők 40 százaléka fiatal

Nyugdíjpénztár – a belépők 40 százaléka fiatal
Shutterstock/Illusztráció

Az OTP Bank legfrissebb Öngondoskodási Index kutatása szerint a magyar lakosság pénzügyi tudatossága tovább erősödik, és ez leginkább a fiatal korosztály körében figyelhető meg.

A pénzintézet közleményében hangsúlyozta: „A magyar lakosság pénzügyi tudatossága tovább erősödik, és ez leglátványosabban a fiatal korosztály körében figyelhető meg.” Bár az index értéke idén egy ponttal, 53 pontra csökkent, a visszaesés minimálisnak tekinthető, és elsősorban a gazdasági környezet hatásainak tudható be.

A cikk a videó után folytatódik

A közlemény szerint „az OTP Öngondoskodási Index idén egy ponttal 53 pontra csökkent, de a minimális, főleg a gazdasági környezet miatti visszaesés ellenére számos pozitív trend rajzolódik ki.” A felmérésből kiderült, hogy minden korosztályban nőtt a pénzügyi magabiztosság, de a legdinamikusabb változás a fiataloknál tapasztalható. „A 18–24 évesek kétharmada (64 százalék) már magabiztosnak érzi magát pénzügyileg, ami 10 százalékpontos emelkedés az előző évhez képest.”

A fiatalok önállósága és tudatossága is erősödött: „A fiatalok 70 százaléka úgy véli, hogy jelentős részben rajtuk múlik, hogyan alakul az életük, ami 11 százalékpontos növekedés egy év alatt, és érezhetően nőtt azok aránya, akik rendszeresen takarékoskodnak, különösen a 25–30 éves korosztályban.”

Pozitív fejleményként említették, hogy a lakosság 31 százaléka már valamilyen pénzügyi kimutatást vezet. Az OTP Bank bankkapcsolati területének vezetője, Máriás Endre így fogalmazott: „Az idei kutatás egyik legbiztatóbb üzenete, hogy a fiatal generáció nem sodródik, hanem tudatosan alakítja pénzügyi jövőjét.”

A nyugdíjpénztári belépések adatai is alátámasztják a trendet: „Az OTP Nyugdíjpénztárba 2025‑ben belépők 40 százaléka a 16–34 éves korosztályból érkezett, míg az elmúlt három évben megduplázódott a 16–24 éves új ügyfelek száma.” Az OTP szerint mindez azt mutatja, hogy a Z generáció már nem halogatja a jövőjét, hanem időben és tudatosan kezdi megteremteni pénzügyi biztonságát.

Az OTP Öngondoskodási Index felmérése 18 és 70 év közötti, bankszámlával rendelkező 1500 belföldi ügyfél megkérdezésével készült 2025 augusztusa és szeptembere között. A reprezentatív vizsgálatot 2011 óta minden évben elkészítik, így hosszú távú trendek is jól nyomon követhetők.

Liner/MTI