Nagyra értékelik a játékosok, hogy a Super Mario visszatért az eredeti stílushoz
Noha az újítás a legtöbb esetben pozitív visszhangot kelt, a Super Mario esetében épp ellenkezőleg történt. Most azonban visszatértek az eredeti stílushoz.
Noha nem a legjobb döntés drasztikus változtatásokat eszközölni egy elismert és széles körben kedvelt játékon, a Super Marióval mégis megtették: 2006 óta ugyanis minden 2D-s Mario platformer a New Super Mario Bros. nevet kapta, ami a sorozat művészeti stílusát és játékmenetét is fémjelezte.
Csakhogy most valami megváltozott: a legújabb játék, a Super Mario Bros. Wonder című 2D-s platformer lemondott a „New” címről, s ezzel együtt a művészeti stílusról is, mely meghatározta azt – a rajongók és gamerek millióinak legnagyobb örömére.
Az utolsó „New” jelzővel ellátott cím még 2012-ben jelent meg, s bár a szériának azóta is voltak különböző portjai, melyek a köztudatban tartották, továbbá érdemes említést tenni a Super Mario Run mobiljátékról is, mely szintén a New stíluselemeket használja, a címről lemondtak az alkotók.
A New stílus bevezetésének célja rendkívül egyszerű volt. Ahogy a technológia fejlődött, úgy fejlődött a 3D Mario is, míg a 2D technikai szinten már aligha tudott újat mutatni, egészen addig, míg meg nem érkeztek a New játékok. Az eme jelzővel ellátott címek pedig mondhatni a földbe döngölték a 3D Mariót.
A New játékokkal alapvetően az volt a probléma, hogy Mario lelke veszett el: a karakternek nem voltak árnyékai, és furcsán realisztikus volt, amivel a korábbiakban megszokott hangulat is elveszett. Természetesen még mindig Mario volt, csak épp már szórakoztató nem volt.
Egészen eddig, ugyanis az új játék maga mögött hagyta a sokat kritizált stílust, a gamerek szerint pedig ez a Mario nem hasonlít a 3D-s változatra, és ezért még jobb is, sőt, sokak szerint egyenesen úgy néz ki, mintha az N64-es korszakból, a vízvezeték-szerelő dicsőséges napjaiból érkezett volna, és visszahozta azt a nosztalgikus, részletes árnyékokkal ellátott rajzfilmes hangulatot: