Óriási a sofőrhiány, veszélyben van a pécsi tömegközlekedés
Csizmadia Péter elárulta, miszerint 30 sofőr hagyta ott a céget az elmúlt évben, a jelenlegi menetrend pedig tarthatatlan, miközben azt sem lehet tudni, hogy lesz ebből kiút.
Nagyjából napi 1800 járat közlekedik a pécsi vonalakon, 1%-uk azonban valamilyen oknál fogva kimarad, a sofőrök pedig arra panaszkodnak, mennyire kevesen vannak, és még a sok túlórával együtt is nehéz pótolni a kieső járatokat.
Raposa Gábor szakszervezeti képviselő szerint egy baleset, útjavítás, de akár a csúcsidő is okozhat gondokat, emellett úgy véli, ha több tartaléksofőr lenne kiképezve, vagy szellősebbek lennének a menetrendek, akkor a közlekedési problémák is orvosolhatóbbak lennének.
Csizmadia Péter, a Fidesz pécsi frakciójának a vezetője azt nyilatkozta az ATV-nek, hogy a bérek miatt sokan fordítanak hátat a szakmának, így szükséges lenne ezt rendezni, különben hiába lesznek új, elektromos buszok, ha nem lesz hozzájuk sofőr.
Bánkuti István, a Tükebusz Zrt. vezetője hozzátette, ha egyik nap 10-15 sofőr beteget jelentene, biztosan gond adódna, s a csúcsidőn kívül ritkították egyes járatok számát. Az állományban lévő buszsofőröket 15%-os béremeléssel tartanák meg, emellett mintegy 20 sofőrt tudnának alkalmazni azonnali hatállyal.