Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Óriási a sofőrhiány, veszélyben van a pécsi tömegközlekedés

Csizmadia Péter elárulta, miszerint 30 sofőr hagyta ott a céget az elmúlt évben, a jelenlegi menetrend pedig tarthatatlan, miközben azt sem lehet tudni, hogy lesz ebből kiút.

...svg content...Fotó: Új Volvo buszok állnak a pécsi Széchenyi téren az új autóbuszok átadásakor 2014. február 14-én. MTI/Sóki Tamás
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Nagyjából napi 1800 járat közlekedik a pécsi vonalakon, 1%-uk azonban valamilyen oknál fogva kimarad, a sofőrök pedig arra panaszkodnak, mennyire kevesen vannak, és még a sok túlórával együtt is nehéz pótolni a kieső járatokat.

Raposa Gábor szakszervezeti képviselő szerint egy baleset, útjavítás, de akár a csúcsidő is okozhat gondokat, emellett úgy véli, ha több tartaléksofőr lenne kiképezve, vagy szellősebbek lennének a menetrendek, akkor a közlekedési problémák is orvosolhatóbbak lennének. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

Csizmadia Péter, a Fidesz pécsi frakciójának a vezetője azt nyilatkozta az ATV-nek, hogy a bérek miatt sokan fordítanak hátat a szakmának, így szükséges lenne ezt rendezni, különben hiába lesznek új, elektromos buszok, ha nem lesz hozzájuk sofőr.

„Hogyha így folytatódik, akkor gyakorlatilag összeomlik a pécsi tömegközlekedés, ennek a jeleit látjuk sűrűsödni az elmúlt évben. Gyakorlatilag 30 sofőr hagyta ott a céget az elmúlt évben, ez a sofőrök 10%-a. A jelenlegi menetrend tarthatatlan és a baloldali városvezetés semmilyen érdemi választ nem ad arra, hogy milyen kiutat képzel el ebből a helyzetből”

– fogalmazott.

Bánkuti István, a Tükebusz Zrt. vezetője hozzátette, ha egyik nap 10-15 sofőr beteget jelentene, biztosan gond adódna, s a csúcsidőn kívül ritkították egyes járatok számát. Az állományban lévő buszsofőröket 15%-os béremeléssel tartanák meg, emellett mintegy 20 sofőrt tudnának alkalmazni azonnali hatállyal.