Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Aggasztó dolgokat állítanak a mentőszolgálatról, Győrfi Pál szerint nem igaz

Lengyel Tibor szerint a probléma rendszerszintű, Győrfi Pál viszont azt mondta, a mentésirányítás jól működik, a Mentődolgozók Szövetsége pedig félrevezeti a nyilvánosságot, és le akarja járatni a szolgálatot.

...svg content...Fotó: Facebook/Országos Mentőszolgálat
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A Mentődolgozók Szövetségének elnöke, Lengyel Tibor szerint a közelmúltban előfordult, hogy Budapesten az OMSZ-nél 35 riasztás várakozott egyszerre, mert nem volt szabad mentőegység, akit küldeni tudtak volna. Hozzátette: ez az eset nem egyedi, a probléma rendszerszintű. Ha pedig bebizonyításra kerülne az, hogy itt rendszerszintű probléma van, emellett el is ismernék a dolgot, Lengyel szerint az rögtön a vezetőség felelősségét vetné fel. „És ha ez felvetődik, akkor onnantól megkérdőjelezhetővé válna az alkalmasságuk – és egyben a pozíciójuk” – mondta.

Meglátása szerint az a gond, hogy az emberek kisebb problémákkal is a mentőket hívják, szerinte erre egy szakmai anyagot kellene az OMSZ vezetőségének összeállítania, ami védi az irányítókat. Kunetz Zsombor egészségügyi szakértő szerint a kapacitáshiányra többféle magyarázat van.

Az egyik, amit a Mentődolgozók Szövetségének elnöke is említett, amely miatt nagy a terhelés a mentőszolgálaton. A második az elégtelen személyzet, míg a harmadik, amikor a mentőegység nem tudja időben a beteget lerakni a kórházban, és nem tud időben felszabadulni, mert annyira túlzsúfoltak az intézmények.

A szakszervezet értelmezése félrevezető

Lebedi Réka, a TASZ jogásza az ATV-nek nyilatkozva elmondta, a mentő igénybevétele szükség esetén alapjog mindenki számára, az viszont nincs meghatározva, hogy mennyi idő alatt kell a mentőnek kiérnie. Szerinte nagy kérdés, a bíróság hogyan értékelné, ha kapacitáshiány miatt az ellátás késik, és az egészségromláshoz vagy halálhoz vezet. Megjegyezte: arra buzdítják az embereket, hogy súlyosabb következmények esetén kérjenek képviseletet és forduljanak bírósághoz. De Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője is megszólalt az ügyben.

Elmondása szerint a szakszervezet értelmezése félrevezető, a várakozó feladatok száma percről percre változik, a sürgős esetekhez mindig gyorsan küldenek kocsit – derül ki a lap beszámolójából.

Korábban azt is megírtuk, hogy mentődolgozók szövetségének elnöke csípős kritikával illette az új ügyeleti rendszert, amelyre Győrfi Pál is reagált. De arról is szót ejtettünk, hogy az OMSZ szóvivője úgy látja, jól működik az új ügyeleti rendszer: az első néhány nappal kapcsolatos tapasztalatokra, meglátásokra ebben a cikkben tértünk ki bővebben.