Növényi alapú “sült csirkét” kínál vásárlóinak a KFC
Az Egyesült Államokban január 10-től korlátozott ideig növényi alapú sült „csirkét” lehet majd kapni a KFC és a Yum Brands Inc. éttermeiben, ami a Beyond Meat Inc. nevet kapta.
A Yum legismertebb és legnagyobb márkája a KFC, ami 2020 végén már majdnem 4000 éttermet birtokolt az Egyesült Államokban, emellett a Beyond részvényei több mint 7 százalékot emelkedtek a nyitvatartási időn túli kereskedelemben. A Beyond riválisa pedig az Impossible Foods Inc. ami a Burger Kinggel működik együtt – számolt be róla a Reuters.
A KFC 2019 augusztusában kezdte el tesztelni a Beyond növényi alapú csirkét Atlantában, és a következő évben már több területre is kiterjesztette. 2021 februárjában pedig a Yum és a Beyond globális partnerséget jelentett be, hogy az elkövetkezendő években növényi alapú menü lehetőségeket hozzanak létre a Yum KFC, a Taco Bell és a Pizza Hut számára. A Beyond Fried Chicken ára a KFC-nél a legtöbb helyen 6,99 dollárnál kezdődik majd, de ez az ár helyenként változhat.
Mindeközben a legnagyobb gyorsétteremláncok versengenek a műhúsgyártókkal való partnerségért és arra törekednek, hogy vegán, illetve vegetáriánus menükkel bővítsék kínálatukat, ezáltal kiszolgálhassák az egyre jobban feltörekvő húsmentes és állati eredetű összetevőket kerülő célközönséget.