Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Nem veszik észre az autósok, sárgábbra fóliázzák a tram-traineket

A MÁV tesztjelleggel élénksárga fóliázással egészíti ki a vasútvillamosok jelenlegi fényezését a balesetek számának csökkentése érdekében.

...svg content...Fotó: Utasokat szállító tram-train hódmezõvásárhelyen 2021. november 29-én. Ezen a napon indult a Hódmezõvásárhely-Szeged tram-train (villamosvasút), az utasok április közepéig ingyen utazhatnak a két város között. A tram-trainnel a két város központja 35 perc távolságra kerül egymástól, az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban, villamosmegállóban felszállva eljuthatnak a másik város központjába. MTI/Rosta Tibor
Belföld

Szabó Kata

Szerkesztő

A folyamatos balesetek miatt a MÁV úgy döntött, módosítja a tram-trainek külső megjelenését, bár teljes átfestésre azért nem kerül sor. A vasúttársaság kommunikációs osztálya szerint a változtatás egyelőre tesztjellegű lesz, és az eredmények elemzése után döntenek a további lépésekről.

A MÁV közlése szerint minden eddigi ütközést a közúti közlekedők szabálytalansága okozott, azonban a nemzetközi szakirodalom szerint nincs olyan objektív vizsgálati eredmény, amely alátámasztaná, hogy a sárga színű járművek kevesebb balesetbe kerülnének. Soron kívül Áremelést jelentett be az egyik legnagyobb hazai mobilszolgáltató

A statisztikák szerint 2022 januárja óta összesen 71 baleset történt a vasútvillamosokkal, amelyekből 53 esetben keletkezett anyagi kár. A balesetek évenkénti megoszlása ugyan csökkenő tendenciát mutat, hiszen míg 2022-ben 28, addig 2023-ban 26, 2024-ben pedig már csak 17 incidens történt, az idei év azonban nem indult biztatóan, hiszen január első napjaiban már öt balesetet regisztráltak.

Szegeder írása szerint a káresemények jelentős anyagi terhet jelentenek a vasúttársaságnak. Egy-egy baleset átlagosan 500-800 ezer forintos kárt okoz, az összes kár pedig megközelíti a 40 millió forintot. A társaság a javítások gyorsítása érdekében már felkészült a gyakori sérülések elhárítására, a cserealkatrészek raktáron tartásával egy-két napra csökkentették a szerelvények kiesési idejét.

A 12 járműből álló flotta zavartalan működése kulcsfontosságú, mivel a csúcsidei 20 perces követési idő biztosításához minimum hat szerelvény egyidejű közlekedése szükséges. A vasúttársaság folyamatosan emlékezteti a közlekedőket, hogy a KRESZ értelmében a vasútvillamosnak minden járművel szemben elsőbbsége van, beleértve a körforgalmat is.

Ismét emelkedhet a liszt és más malomipari termékek ára

Ismét emelkedhet a liszt és más malomipari termékek ára

A malomiparban 8-10 százalékos áremelkedés várható 2025 első negyedévében a búza árának növekedése és a minimálbér-emelés következtében.

Nem veszik észre az autósok, sárgábbra fóliázzák a tram-traineket

A MÁV tesztjelleggel élénksárga fóliázással egészíti ki a vasútvillamosok jelenlegi fényezését a balesetek számának csökkentése érdekében.

Megdőlt az áramfogyasztási rekord Magyarországon

A január 15-i hideg időjárás hatására minden eddiginél magasabbra, 7500 megawatt fölé emelkedett a hazai villamosenergia-rendszer terhelése.