Nem veszik észre az autósok, sárgábbra fóliázzák a tram-traineket
A MÁV tesztjelleggel élénksárga fóliázással egészíti ki a vasútvillamosok jelenlegi fényezését a balesetek számának csökkentése érdekében.
A folyamatos balesetek miatt a MÁV úgy döntött, módosítja a tram-trainek külső megjelenését, bár teljes átfestésre azért nem kerül sor. A vasúttársaság kommunikációs osztálya szerint a változtatás egyelőre tesztjellegű lesz, és az eredmények elemzése után döntenek a további lépésekről.
A MÁV közlése szerint minden eddigi ütközést a közúti közlekedők szabálytalansága okozott, azonban a nemzetközi szakirodalom szerint nincs olyan objektív vizsgálati eredmény, amely alátámasztaná, hogy a sárga színű járművek kevesebb balesetbe kerülnének.
A statisztikák szerint 2022 januárja óta összesen 71 baleset történt a vasútvillamosokkal, amelyekből 53 esetben keletkezett anyagi kár. A balesetek évenkénti megoszlása ugyan csökkenő tendenciát mutat, hiszen míg 2022-ben 28, addig 2023-ban 26, 2024-ben pedig már csak 17 incidens történt, az idei év azonban nem indult biztatóan, hiszen január első napjaiban már öt balesetet regisztráltak.
A Szegeder írása szerint a káresemények jelentős anyagi terhet jelentenek a vasúttársaságnak. Egy-egy baleset átlagosan 500-800 ezer forintos kárt okoz, az összes kár pedig megközelíti a 40 millió forintot. A társaság a javítások gyorsítása érdekében már felkészült a gyakori sérülések elhárítására, a cserealkatrészek raktáron tartásával egy-két napra csökkentették a szerelvények kiesési idejét.
A 12 járműből álló flotta zavartalan működése kulcsfontosságú, mivel a csúcsidei 20 perces követési idő biztosításához minimum hat szerelvény egyidejű közlekedése szükséges. A vasúttársaság folyamatosan emlékezteti a közlekedőket, hogy a KRESZ értelmében a vasútvillamosnak minden járművel szemben elsőbbsége van, beleértve a körforgalmat is.