Aggódik a Netflix, számos változtatást készül bevezetni
A versenytársak jobb piaci pozíciójának tükrében számos változtatásra van szükség, hogy a streamingszolgáltató ne veszítsen el több előfizetőt.
A Netflix áprilisi jelentéséből kiderült, hogy 2022 első negyedévében közel 200 ezer előfizetőt veszítettek, miközben a becslések alapján arra következtettek, hogy a következő negyedévben akár további kétmillió néző fordíthat hátat a streamingszolgáltatónak.
Ezt követően a részvények bezuhantak, valamint számos leépítésről érkeztek hírek, a Disney+, az Amazon és az HBO Max felzárkózása pedig arra késztette a Netflixet, hogy változtatásokat eszközöljön, méghozzá mihamarabb.
A Hollywood Reporter szerint a céghez köthető producerek és ügynökök is megerősítették, miszerint kevesebb kis költségvetésű filmet fognak gyártani, amelynek célja, hogy a végtermékek nézhetőbbek és minőségibbek legyenek.
Emellett továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek a blockbusterekre, hiszen a legismertebb sztárokkal telezsúfolt filmek nagyon vitték a prímet, köztük a Különösen veszélyes bűnözők és Az Adam-projekt, mint ahogyan nagy várakozás előzi meg a Tőrbe ejtve 2-t, valamint A szürke embert is.
Az animációs filmek és sorozatok azonban nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, ezek közül számos projektet elkaszáltak, illetve a 30 millió dollárnál olcsóbb, családi és független filmes divíziót is kisöpörték – írta az Index.
Továbbá a legdrágább árkategóriába tartozó alkotásoktól is elbúcsúzhatunk, mint amilyen a Martin Scorsese által rendezett Az ír is volt, ugyanis a Netflix szerint egyszerűen nem férnek már bele az ehhez hasonló szerzői filmek, illetve Paolo Sorrentino is bejelentette, hogy végzett a streamingszolgáltatóval.
A Disney portfóliója jelenleg 205 millió előfizetőnél tart, szemben a Netflix 221 milliós előfizetői bázisával, a verseny kiéleződésével pedig a tartalomgyártók rá fognak kényszerülni, hogy magasabb minőséget képviseljenek, ezzel pedig a nézők járnak a legjobban.