Olcsóbb lesz a Netflix, ám az nem biztos, hogy így is megéri
Hivatalossá vált, már a streamingszolgáltatóra is jönnek a reklámok, amellyel egy jelentős ügyfélkört akarnak megcélozni.
Ted Sarandos, a Netflix társ-vezérigazgatója a Cannes Lions fesztiválon beszélt a cég jövőbeli stratégiájáról, majd hivatalos bejelentést tett, miszerint a streamingszolgáltatón is megjelennek a reklámok, de a felhasználóknak olcsóbb lesz az előfizetés.
Elmagyarázta, hogy a Netflix sokáig tartott a reklámoktól, hiszen mégiscsak egy előfizetéses szolgáltatásról van szó, azonban a számok meglehetősen kiábrándítóak, ezáltal új lehetőségeket is számba kellett venniük.
A vállalat 200 ezer előfizetőt veszített az elmúlt negyedévben, s ahhoz, hogy új ügyfeleket csábítsanak magukhoz, egy olcsóbb, reklámokkal támogatott szintet is bevezetnek a szolgáltatásba – derül ki a The Hollywood Reporter beszámolójából.
A társ-vezérigazgató szerint eddig egy jelentős ügyfélkört hagytak ki a számításból, mégpedig azokat, akiknek túlságosan drága a Netflix, azonban nem zavarják őket a reklámok, valamint azt is megerősítette, hogy a cég tárgyalásokat folytat számos potenciális reklámértékesítő partnerrel.
Továbbra is kérdéses, hogy egy új hirdetési szint megoldásnak bizonyul-e a vállalat előfizetési problémáira, ugyanis a vállalat részvényeinek árfolyama is nagyot zuhant, így egyre több találgatás látott napvilágot arról, hogy a Netflixet esetleg felvásárolhatják.
Sarandos elismerte, hogy a felvásárlás „mindig realitás, így ezzel kapcsolatban résen kell lennünk”, ám ragaszkodott ahhoz, hogy a cég saját erőből is talpra tud állni, a részvények közelmúltbeli esését pedig az üzletág elkerülhetetlen hullámzásának részeként értékelte.