Kiderült, a Netflix mellett miről nézik a legtöbb filmet a magyarok
Az internetet használó magyarok közül tízből négyen online film- és sorozatnézéssel kapcsolódnak ki legalább heti két és fél óra erejéig.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásának eredményeiből kiderül, a magyarok átlagosan mennyi időt töltenek film- és sorozatnézéssel az okoseszközeiken (tableteken, okostelefonokon és számítógépeken, az okostelevíziót használók adatait nem vizsgálták), de az is, melyek a legnépszerűbb streamingszolgáltató platformok és videómegosztó oldalak a köreikben – írta meg a Portfolio.
Ennek megállapításához a felhasználók száma és az egy főre jutó, weblapon vagy applikáción töltött idő hossza alapján három nemzetközi (Disney+, HBO Max, Netflix) és két magyar streamingszolgáltató (RTL Most, TV2 Play), valamint két magyar videómegosztó (Jobbmintatv.online, Videa.hu) tartalomfogyasztási értékeit vizsgálták meg 2023. április és június között.
Az adatok szerint a hét médiumot heti szinten mintegy 2,63 millió fő keresi fel, havi szinten pedig az internetezők több mint fele, 4,16 millió fő. Emellett az oldalakon és applikációkon eltöltött idő hossza is számottevő: hetente két és fél órát, egy hónap leforgása alatt pedig közel hét órát szentelnek az emberek filmnézésnek.
Kiemelik, hazánkban egyértelműen a Netflix és a Videa a legnépszerűbb (mindkettő egymillió látogatóval büszkélkedhet). Őket követi az HBO Max és a Disney+ (külön-külön félmillió látogató), illetve a Jobbmintatv.online (közel 300 ezer fő tekinti meg hetente). A lista végén pedig a TV2 Play (áprilisban több mint 300 ezren regisztráltak, de nyár elején már csak kb. 100 ezren voltak kíváncsiak rá) és az RTL Most áll (145 ezer látogató).
Emellett arra is fény derült, hogy a többség inkább mobilról vagy tabletről keresi fel ezen platformokat és oldalakat ahelyett, hogy asztali számítógépről vagy laptopról nézné a filmeket. Ugyanakkor az egy átlagos felhasználó által eltöltött idő alapján elmondható, hogy a nagyobb kijelző és a kényelem elsődleges szempont: a PC-ről internetezők hetente több időt töltenek el a képernyő előtt, mint a mobilos társaik.