Már idén megérkezhetnek a hirdetések a Netflixre
A lassú növekedés és a globális felhasználói bázis csökkenése miatt a Netflix felgyorsította terveit, így már az idei év vége előtt megérkezhetnek a reklámokat megjelenítő előfizetői csomagok.
A The New York Times értesülései szerint a Netflix némiképp módosította terveit annak érdekében, hogy már az év vége előtt reklámokat építsen be tartalmaiba. „A streamingvállalat arról tájékoztatta az alkalmazottakat, hogy a hirdetések már 2022 vége előtt megérkezhetnek”, írja a lap.
A vezetők korábban úgy tervezték, hogy a következő egy-két évben vezetik be a reklámokkal támogatott, alacsonyabb áron kínált előfizetési csomagokat, ám a jelek szerint most korábbi indulási időpontra tették a terveket.
A jelentés szerint egy nemrégiben, az alkalmazottak számára küldött tájékoztatóban leírtak szerint a Netflix vezetői most arra törekednek, hogy a hirdetést tartalmazó csomagokat valamikor 2022 utolsó negyedévében, vagyis az ünnepi időszakban vezessék be.
Nem ez lesz ugyanakkor az egyetlen változás, ugyanis a vállalat év végéig a jelszómegosztás visszaszorítására vonatkozó intézkedéseit is bejelenti.
A Netflix részvényei 20 százalékkal zuhantak, miután 2022 első negyedévében kétszázezer fizető előfizető „eltűnéséről” számoltak be, ami több mint egy évtized után az első olyan alkalom volt, amikor a felhasználószám csökkenést mutatott.
Úgy tűnik azonban, hogy a trend nem fordul meg, mivel a Netflix az idei második negyedévre már most 2 millió fizető előfizető elvesztésével számol. Az első negyedév szerény eredményeit követően a Netflix több tapasztalt újságírót és írót is elbocsátott, akik addig a csak tavaly decemberben útjára indított Tudum nevű szórakoztató oldalánál dolgoztak.
A hónap elején olyan hírek is érkeztek a vállalat háza tájáról, hogy az elmúlt hat hónapban félrevezették a befektetőket az előfizetők számának alakulásáról, emiatt pedig a részvényértékek is jelentős zuhanásba kezdtek.