Gondban a Netflix, 150 alkalmazott kereshet magának új munkahelyet
Hiába érkeznek lassan a hirdetésekkel tarkított új előfizetői csomagok, a gyenge eredmények nem maradtak következmények nélkül.
A létszámleépítés bejelentésre azt követően került sor, hogy a Netflix 2022 első negyedévben egy évtized után először 200 ezer előfizető vesztett, ám, mint jelezték, keményen dolgoznak azon, hogy az elbocsátott alkalmazottakat támogassák ebben a nehéz átmenetben.
A Netflix a bevételek lassulása és az előfizetők számának drasztikus csökkenése után jelentette be 150 munkahely megszűnését, ami némiképp megrázta a szórakoztatóipart. A vállalat nem pontosította, hogy mely részlegeket érinti a leépítés, az ugyanakkor ismert, hogy a legtöbb munkahely megszűnése az Egyesült Államokban törtét.
„Ahogy azt a nyereséggel kapcsolatban korábban kifejtettük, a bevételek növekedésének lassulása arra kényszerít minket, hogy a költségek növekedését is lassítsuk” – mondta a Netflix szóvivője. „Sajnos ma körülbelül 150 alkalmazottat bocsátottunk el, többségük amerikai. Fontos ugyanakkor kihangsúlyozni, hogy ezeket a változásokat elsősorban az üzleti igények, és nem pedig az egyéni teljesítmény vezérli, ami különösen nehézzé teszi a helyzetet, mert egyikünk sem szeretne búcsút venni ilyen nagyszerű kollégáktól.”
A Netflix az első negyedévben több mint egy évtized óta először jelentett be 200 ezer előfizetőnyi veszteséget, a kaliforniai székhelyű streaming szolgáltató ugyanakkor arra számít, hogy ez csak a kezdet, mivel ebben a negyedévben további 2 millió előfizetőt veszíthetnek.
Az eredményjelentést követően a vállalat részvényei április 20-án 35,1%-kal 226,19 dollárra estek, ami 2004 óta a legnagyobb egynapos esésnek számított. A Netflix így most újragondolja üzleti modelljét, amely régóta arra épül, hogy nagy mennyiségű reklámmentes tartalmat kínál egy meghatározott összegű havi díjért.