Több népszerű termék kiszerelése is csökken
A Mondelez Hungária Kft. tájékoztatása szerint hét különböző Milka táblás csokoládéjuk mérete 100 grammról 90 grammra módosul, miközben más gyártók termékeinél is tapasztalható hasonló változás.
A zsugorinfláció jelensége 2025 januárjában is folytatódott a hazai kiskereskedelemben, ami ezúttal elsősorban az édességeket, konzerveket, chipseket és sajtokat érinti. A változásokról a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapján tájékozódhatnak a fogyasztók.
A bejelentési kötelezettség azokra az előrecsomagolt termékekre vonatkozik, amelyeket 2020. január 1. és 2023. július 1. között forgalmaztak, és amelyek az 1 milliárd forint feletti árbevétellel rendelkező üzletekben kaphatók. A szabályozás értelmében a kereskedőknek a boltokban is tájékoztatniuk kell a vásárlókat a méretváltozásról, kivéve, ha a régi és új kiszerelést párhuzamosan forgalmazzák legalább félévig.
A Portfolio írása szerint a Milka választékából a Noisette, Mazsolás-Mogyorós, Egészmogyorós, Törtmogyorós, Alpesi tej, Cowspot és Fehércsokis változatok érintettek a méretcsökkentésben.
Az ALDI áruházlánc Milsani Tilsiter sajtja 400 helyett 350 grammos kiszerelésben kerül forgalomba, ami 12,5 százalékos csökkenést jelent. A Unilever TRESemmé Care & Protect hővédő spray űrtartalma 300-ról 270 milliliterre módosult, míg a Procter and Gamble Venus borotvabetétjeinek kiszerelése 4-ről 3 darabra változott.
NE HAGYD KI
Jelentős változás történt a PENNY-Market Sancho termékcsaládjában is, ugyanis mind a chili con carne konzerv (800-ról 400 grammra), mind a tortilla chips (300-ról 150 grammra) mérete a felére csökkent. A kiskereskedelmi lánc közlése szerint az új kiszerelések 2025 február-márciusban jelennek meg a polcokon.