A német Aldi és Lidl inkább már ki sem írja az árakat, olyan gyorsan emelkednek
Nem gondoltuk volna, hogy ez is eljön, de eljött.
Ha már Németországban is annyira gyorsan növekednek az árak a boltokban, hogy inkább ki sem írják, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a 2022-es év sem lesz egyszerű számunkra: a G7 szúrta ki, hogy a Lidl német akciós újságának legfrissebb kiadásában egy furcsa dolog történt.
Ahogy a portál képernyőfotóján is látszik, a jobb oldalon már nem is tüntetik fel az árakat, ehelyett egy piros kör alakú matrica díszeleg az árak helyén. Ez az első látásra furcsa megoldás pedig annak köszönhető, hogy olyan hihetetlenül gyorsan emelkednek az árak, hogy az üzletlánc egyszerűen nem tudja megmondani az újság nyomdába kerülésekor, hogy mennyibe fog kerülni a termék az adott héten belül.
Az árváltoztatások terén bekövetkezett bizonytalanság azonban az Aldit is nehéz helyzetbe kényszeríti, így hasonló módszerrel él az akciós újságban. Habár pontos adatokat nem tudni arra vonatkozóan, hogy hány héttel korábban kell tudnia az üzletláncnak, hogy mennyibe fognak kerülni termékei, általánosságban pár héttel az akciós újság kiadása előtt már be kell jelentenie a várható árakat – azonban mivel ez manapság egyre nehezebb, ez a megoldás a legcélszerűbb.
Az Aldi Nord a német sajtónak nyilatkozva megosztotta, főként a friss élelmiszerek esetében van bizonytalanság az árak kapcsán. Az akciós újságokra biggyesztett piros körök egyébként azt írják, napi ármeghatározás lesz érvényben, ám a közösségi médiában több olyan jellegű reakció is érkezett a megoldásra, melyek nehezményezik azt, mondván, álszent dolog ily módon kiírni, hiszen napról napra emelkednek az árak.