Nemek szerinti gyógyszerreklámok jöhetnek Németországban?
A felvetés szerint nem tisztességes, hogy a gyógyszerreklámokban csak orvosokat és gyógyszerészeket emlegetnek, amik alatt jellemzően férfiakat értenek.
„Használat előtt olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét” – számtalanszor hallhattuk már ezt a mondatot a különböző gyógyszerreklámokban, azonban Németországban mindez hamarosan a múlté lehet.
A politikusok és maguk az érintettek is úgy vélik, hogy a figyelmeztetéseknek nemi alapúnak kellene lenniük, és a nők szakmában betöltött szerepét kellene hangsúlyozniuk.
Klaus Reinhardt, az orvosi kamara elnöke szerint a korábbi törvény által előírt férfias kifejezések már nem illenek korunk szellemiségéhez, ráadásul ma az orvosok közel fele már nő, így fontos, hogy ők is megemlítésre kerüljenek.
Az ország egészségügyi minisztere, Karl Lauterbach is egyetért a felvetéssel, és azt kéri, hogy az orvosként dolgozó nők is kerüljenek megemlítésre, mert véleménye szerint ez felelne meg az egészségügy valóságának.
„A tisztán hímnemű formák használata semmiképpen sem tekinthető tisztességes nyelvi gyakorlatnak”, mondta Gabriele Regina Overwiening, a Német Gyógyszerészek Szövetségének elnöke, majd hozzátette, a német gyógyszertárakban dolgozók közel 90 százaléka nő.
A Német Orvosnők Szövetségének elnöke, Christiane Gros viszont azt javasolta, hogy az orvos és gyógyszerész szavakat helyettesítsék orvosi rendelőkre és gyógyszertárakra, ezen megoldás alkalmazása esetén ugyanis senkiben sem maradhatnak ellenérzések.
A Német Orvosi Kamara szerint a nők aránya a szakmában már csaknem 50 százalék, az arány pedig folyamatosan növekszik.