Nem enyhül a sofőrhiány Nagy-Britanniában
A Brexit soha nem látott nehézségek elé állította a szigetországi teherfuvarozást, egyre biztosabb jelei vannak a hosszú távú problémáknak.
Már a kilépés előtt megkongatták a vészharangot, de az igazi felismerést az üres polcok, valamint az ellátási lánc szakadozása okozta. Mire azonban tavaly szeptemberben életbe lépett a vízumprogram, sok szakmabeli már egyáltalán nem akart visszatérni Nagy-Britanniába.
Jelenleg is 70 ezren hiányoznak az ágazatból, ám egyes adatok még ennél is borúlátóbb számokat hoztak nyilvánosságra. Az új importellenőrzések pedig nagyon úgy tűnik, hogy további nehézségeket okoznak.
A szabályozás alapján az EU-ból érkező termékek kapcsán növekedni fognak a szállítási költségek, és bonyolódni az adminisztratív folyamatok. A fuvarozók emiatt inkább keresnek más, Uniós partnereket, valamint a szállítmányozócégek közül is sokan kivonulnak a szigetországból.
„Különösen a középvállalatok számára ez durva ébredés lesz” – gyanítja Dirk Engelhardt, a Közúti Fuvarozás, Logisztika és Ártalmatlanítás Szövetségi Szövetségének (BGL) szóvivője a Német Sajtóügynökségnek adott interjújában.
Ez vélhetően ugyanarról a szálról két folyamatot indít majd el, Nagy-Britanniában ugyanis még kevesebb lesz a sofőr, míg az EU vonzóbb lehetőségeket kínáló tagállamaiban valamelyest csökkennek majd a fuvarozók hiányából fakadó nehézségek – számolt be róla a trans.info