Néhány hasznos információ a Népligeti felüljáró lezárása kapcsán
Mindez azért volt szükséges, mert megkezdik az 1978-ban átadott műtárgy állapotának részletes vizsgálatát, amellyel a szakértők több kérdésre is választ szeretnének kapni.
Hétfőtől részlegesen lezárják a Népligeti felüljárót, így a hídon a városközpont irányába csak egy sávon lehet majd haladni, a városközpontból kifelé viszont járható lesz mindkét forgalmi sáv, emellett úgy becsülik, hogy a helyszíni munkák július elején fejeződnek be.
A BKK a munkálatok kapcsán arra hívta fel a figyelmet, hogy a felüljáró kapacitása a korlátozás miatt a jelenleginél kisebb lesz, ezért a belváros irányába tartóknak a közösségi közlekedést, elsősorban az M3-as metró használatát javasolják.
A Budapest Közút Zrt. hangsúlyozta, hogy a hídon továbbra is biztonságosan lehet közlekedni az érvényben lévő súlykorlátozás figyelembevételével:
- a 12 tonnánál nehezebb járművek nem hajthatnak át rajta,
- a BKK által üzemeltetett buszok esetében pedig a 19 tonnánál nehezebb járművekre vonatkozik a korlátozás.
Ha a felújítás nem jó megoldás, meg is szüntethetik
Egyelőre annyit tudni, hogy a Pénzverde előtti szakaszán a városközpont felé vezető oldalon a külső sávot körülbelül 200 méter hosszban egymásba kapcsolt beton terelőelemekkel fogják leválasztani – számolt be a Világgazdaság.
A felüljáró alatt a tavaly decemberben lezárt parkolóhelyek továbbra sem használhatók, valamint a híd alatt vezető kerékpáros nyomvonal is lezárva marad, s a felüljáró érintett szakaszán a burkolat, a szalagkorlát, a szegély és a dilatációk elbontását követően két hossztartó hídgerendát emelnek ki.
A lezárás azért volt szükséges, mert megkezdik az 1978-ban átadott műtárgy állapotának részletes vizsgálatát, amelynek több célja is van, például az, hogy megállapítsák, a Népligeti felüljáró milyen mértékben terhelhető.
Mindemellett az is, hogy az esetleges felújítása során milyen beavatkozásokat kell tenni, s azok elvégezhetők-e a jövőbeni fennmaradása érdekében, tehát az sem kizárt, hogy amennyiben úgy ítélik meg, a felújítás nem jó megoldás, akkor megszüntetik a 45 éves felüljárót.