A nagyobb forgalomhoz akciókra, leárazásokra van szükség a Balatonon
Az óriási infláció miatt kevesebben nyaralnak idén, a fizetőképes kereslet pedig gyakran külföldi utakat választ, így júniusban némi visszaesés volt tapasztalható. Ám van megoldás a problémára.
Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke szerint a szezon eleje nem volt erős a Balatonon, mivel júniusban 30%-os forgalomcsökkenést tapasztaltak az előző évhez képest. “Bízunk a jobb júliusi és augusztusi számokban, jelenleg azonban nagyon last minute foglalások vannak. Ha rossz az idő, nem jönnek a turisták, ha viszont jobb idő várható, 1-2 napon belül, akár még aznap érkeznek a vendégek” – mondta.
Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke hozzátette, az éttermek országszerte, így a Balatonon is érzik a visszaesést. Állítása szerint most az ellentéte történik annak, ami a covid idején volt: akkor alig lehetett külföldre menni, ezért amikor nyitva lehettek az éttermek, jelentős volt a forgalom. Viszont az emberek többsége évekig nem ment külföldre nyaralni, aki pedig most megteheti, az el is megy (így ők most hiányoznak az éttermek forgalmából).
Forsthoffer Ágnes, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének balatoni régióvezetője a Portfolio megkeresésére úgy nyilatkozott, hogy a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ felhasználói felületén lekért vendégéjszaka adatok alapján a Balaton-régióban, csak a 3 és 4 csillagos szállodákban átlagosan 24%-kal csökkent a vendégéjszakák száma idén júniusban az előző év azonos időszakához viszonyítva.
De olyan egységek is vannak, amelyeknél a 10-20, míg máshol a 40%-ot is eléri vagy meghaladja a vendégéjszakák számának csökkenése. Véleménye szerint idén nagyobb hangsúlyt kap, hogy kinek milyen jó a terméke, amit kínál, illetve mennyire ítélik meg kedvezőnek a fogyasztók az ár-érték arányt. Emellett elmondható, hogy a hazai szálláshelyek még valamivel olcsóbbak, mint Horvátországban, lassacskán azonban kezd teljesen eltűnni a különbség.
Szabó Tamás, a Szallas.hu Magyarországért és Horvátországért felelős igazgatója korábban azt mondta, a hazai szállásadóknak most arra kell koncentrálniuk, hogy azokat a magyar vendégeket vonzzák be, akik szeretnének idén nyaralni, de nem foglalták még le a szállásukat. Ahhoz, hogy ezt sikerüljön elérni, az ajánlataikat mielőbb versenyképessé kell tenni, amely által vonzóbbak lehetnek a magyarok számára egy külföldi utazáshoz képest. „Ehhez idén egyértelműen az alacsonyabb árakra, szezonközi akciós ajánlatokra van szükség” – fogalmazott.