Mutatjuk, milyen mértékű áremelést hajt végre a Telekom
Hamarosan számos Telekom-ügyfélnek magasabb havi díjat kell majd fizetnie az igénybevett szolgáltatások után.
Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, a telefon- és internetszolgáltatások esetében inflációkövető áremelést hajt végre a Telekom, mostanra pedig annak mértéke is kiderült.
Közleményében a Telekom a kialakult gazdasági helyzettel indokolja az áremelést.
„Mindannyian tapasztalhatjuk, hogy számos termék és szolgáltatás ára emelkedik. A Magyar Telekom is azért teremtette meg az inflációkövető díjkorrekció lehetőségét, hogy az őt körülvevő gazdasági környezet változásaira reagálhasson”, írják.
„Több millió ügyfélért felelős szolgáltatóként a díjkorrekcióra vonatkozó döntésünket hosszas mérlegelés és alapos előkészítés után hoztuk meg. Hosszú évek óta nem érvényesítettük díjainkban az infláció hatását, de az energiaárak és beszállítói költségek drasztikus emelkedése arra kényszerített bennünket, hogy felülvizsgáljuk díjainkat. Szolgáltatásaink minőségének és biztonságának folyamatos fejlesztése érdekében szükség van értéknövelő beruházásokra (pl. hálózatfejlesztések), és ezek növekvő költsége szintén indokolja döntésünket”, áll a közleményben.
Mennyi az annyi?
Az áremelés mértékének meghatározásakor a Telekom a Központi Statisztikai Hivatal 2022-es évre vonatkozó fogyasztóiár-indexét vette alapul, mely után 14.5%-os áremelés mellett döntöttek.
A díjak 2023. március 1-től változnak, vagyis ettől a dátumtól kezdődően már az új havi díjakat számlázza a cég az ügyfeleinek.
Fontos információ, hogy az inflációkövető díjkorrekcióra hivatkozva az előfizetők már nem élhetnek a felmondási joggal, ugyanis a vállalat a 2022. júliusában kiküldött számlamellékletben 45 napos felmondási lehetőséget biztosított a határozott idejű szerződéssel rendelkezőknek, így akik ezzel nem éltek, most már csak a megrendelt szolgáltatások díjából kapott kedvezmények megfizetése után mondhatják fel szerződéseiket.