Az emberek nem tudnak csokoládé nélkül élni, és ezt a cégek ki is használják
A Mondelez a 7,76 milliárd dolláros bevétel mellett 74 centes részvényenkénti korrigált nyereséget ért el a III. negyedévben, s hasonló sikerekre számít a későbbiekben is.
Míg Európában mérsékelten csökkent a Mondelez, a világ egyik vezető édességgyártójának bevétele, addig a feltörekvő piacokon, valamint Észak-Amerikában továbbra is erős maradt a kereslet.
Ez hozzájárult ahhoz, hogy a 7,76 milliárd dolláros bevétel mellett 74 centes részvényenkénti korrigált nyereséget értek el a III. negyedévben, vagyis a bevétel és a profit is magasabban alakult, mint ahogy azt az elemzők eleinte gondolták.
A vásárlók az infláció ellenére is hajlandók költeni bizonyos dolgokra
A Mondelez az erős III. negyedéves számok alapján arra számít, hogy a 2022-es organikus árbevétel növekedés több mint 10 százalék lesz, holott ezt 8 százalékra becsülték korábban – derül ki a Portfolio beszámolójából.
A vállalat azonban nem az első az élelmiszeripari cégek között, amelyik megemelte a profitvárakozását, ugyanis az elmúlt hetekben hasonló döntésre szánta el magát a General Mills, a Coca-Cola és a Pepsi menedzsmentje is.
Ez nem meglepő, hiszen a tapasztalatok azt bizonyítják, hogy a vásárlók az évtizedek óta magas infláció ellenére továbbra is hajlandóak költeni a megfizethető luxuscikkekre, s ezt a cégek – úgy tűnik – ki is használják.