Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

A Mol szerint egyelőre nem kell aggódni, de később még lehet üzemanyaghiány

A Mol magyarországi operatív működésért felelős ügyvezető igazgatója nem túl biztató jóslatokat osztott meg az üzemanyag-ellátás kapcsán.

...svg content...Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Gazdaság
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő

Ratatics Péter, a Mol magyarországi operatív működésért felelős ügyvezető igazgatója a Portfoliónak adott interjújában beszélt a jelenlegi üzemanyag-ellátási helyzetről, s megosztotta kilátásait a jövőre nézve is, ám jóslata nem túl biztató.

Ratatics úgy látja ugyanis, hogy jelenleg nagyon érzékeny Magyarországon az üzemanyag-ellátási helyzet, ennek pedig az az oka, hogy a hazai import jelentős része kiesett, a nyári szünidő után pedig mintegy 30-40 százalékkal fog növekedni a kereslet. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

A szakértő elárulta, jelenleg ugyan nincs üzemanyaghiány, ám nincs garancia arra, hogy ez így is marad. A helyzetet pedig csak tovább súlyosbítja, hogy várhatóan több hónapot fog csúszni a schwechati finomító karbantartási újraindulása, ennek okán pedig a Mol is úgy készül, hogy az OMW kevesebbet fog tudni importálni időszakosan.

Ráadásul a pozsonyi finomító július 20-ig áll, mivel kötelező karbantartási munkálatokat végeznek, a Dunai Finomító pedig augusztusban és októberben szintén le fog állni részlegesen, közel egy-egy hónapra. Ratatics megosztotta, már most is előfordulnak átmeneti kiürülések a Mol kutakon, ám ezeket szerencsére pár órán belül képesek kezelni.

Rámutatott, habár az ársapka alapvető céljával egyetértenek, mivel a 800 forintos üzemanyagár nyilvánvalóan nagyon komoly teher lenne a családoknak, azonban ahogy azt korábban több alkalommal is hangsúlyozták, a Mol árazása nem költség, hanem versenyalapú.

„Az ársapka torzítja a piacot, és visszaélésekhez vezet. Az import jelentős része kiesett, pedig a magyar piacnak szüksége van az importra. Ezeket az észrevételeket jeleztük a kormányzatnak, és üdvözöljük az olyan támogató döntéseket, mint például a benzinturizmus májusban bejelentett visszaszorítása.”

Ratatics megosztotta, a teljes hazai hálózat mintegy 90 százalékában a tankolás megáll 50 liter után a kisnyomású oszlopon, mivel már be van állítva, azokon a kutakon pedig, ahol a régebbi rendszer miatt nem lehetett beállítani, a kutasok segítenek a vásárlóknak.

„Nagyon fontos, hogy sokan félreértették ezt a korlátozást, és úgy értették, hogy csak a hatósági áras tankolásra vonatkozik. Ez nem igaz. Pont az a lényeg, hogy minden termékből, kisnyomású oszlopon csak 50 litert lehet tankolni. Ez elég ahhoz, hogy egy normál családi autóval utazni lehessen, és ez a cél.”

Hozzátette azonban, hogy ha valamilyen okból kifolyólag minden forrás megszűnne, Magyarországon akkor is több hónapra elegendő üzemanyagunk lenne, hozzátéve, hogy semmi értelme annak, hogy a lakosság felhalmozza otthon a benzint:

„Már többször elmondtuk, hogy üzemanyagból nincs értelme bespájzolni. Ráadásul nem is tesz jót egyik üzemanyagnak sem, ha hosszú ideig áll egy kannában. A korlátozások erre is vonatkoznak, hogy ne induljon be felesleges felhalmozás.”