Módosítások várhatók az italcsomagolások visszaváltási rendszerében
A MOHU felülvizsgálja a visszaváltó automaták logisztikáját a kezdeti tapasztalatok alapján.
A MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. (MOHU) tájékoztatása szerint az italcsomagolások visszaváltási rendszere jelentős forgalmat bonyolít, naponta ugyanis átlagosan 3,5 millió palackot visznek vissza a vásárlók. A rendszer bevezetése óta eltelt időszak tapasztalatai azonban rávilágítottak néhány fejlesztendő területre.
Ozoli Gábor, a MOHU szóvivője az InfoRádiónak adott nyilatkozatában elmondta, hogy az üzletek anyagilag is érdekeltek a visszaváltásban. „A vásárlók is azokat a helyeket keresik, ahol van visszaváltási lehetőség”, fogalmazott a cég képviselője, aki szerint az üzemeltetési díj fizetése mellett a MOHU elvárja, hogy az esetleges problémákat az üzletek munkatársai kezeljék.
A szóvivő szerint a felmerülő nehézségek többsége könnyen orvosolhatók, és főként abból adódnak, hogy az üzletek még ismerkednek az új rendszerrel. Ugyanakkor elismerte, hogy egyes helyszíneken a vártnál magasabb a visszaváltási forgalom, ami szükségessé teszi a logisztika újragondolását.
„Ehhez alkalmazkodnia kell a MOHU logisztikájának, vagyis biztosan lesz olyan bolt, ahova újabb automatákat helyezünk ki”, jelentette ki Ozoli Gábor. A lépés várhatóan enyhíti majd a forgalmasabb helyeken tapasztalható esetleges torlódásokat.
A vállalat tájékoztatása szerint a rendszer működtetése folyamatos fejlesztés alatt áll, a fogyasztói visszajelzések alapján pedig igyekeznek optimalizálni a szolgáltatást, hogy kialakulhasson egy hatékony és felhasználóbarát visszaváltási rendszer, amely hozzájárul a környezettudatos hulladékgazdálkodáshoz.