Előre tört a Microsoft Edge, de továbbra is a Chrome a böngészők királya
A Statcounter legfrissebb adatai szerint a Google Chrome továbbra is domináns pozíciót tölt be 66,88%-os piaci részesedéssel, miközben a Microsoft Edge jelentős növekedést mutatott az elmúlt évben.
Érdekes átrendeződés figyelhető meg a böngészőpiacon, különösen a Microsoft Edge teljesítménye szempontjából. A redmondi vállalat böngészője 13,21%-os piaci részesedést ért el, ami 2,31 százalékpontos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, ezzel megszilárdítva második helyét a piacon.
Az Apple Safari böngészője a harmadik helyen áll 8,49%-os részesedéssel, ami enyhe visszaesést jelent a korábbi időszakhoz képest. A Mozilla Firefox a negyedik helyet foglalja el 6,14%-kal, míg az Opera 2,74%-os részesedéssel az ötödik pozíciót tartja.
A Google Chrome dominanciája azonban nem feltétlenül tartós, az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma ugyanis vizsgálatot folytat a böngésző kapcsán, amely akár a Chrome értékesítését is eredményezheti.
A Statcounter decemberi adatai azt is mutatják, hogy a Chrome havi szinten is növekedést mutatott (+0,5 százalékpont), míg az Edge kisebb mértékű (+0,34 százalékpont) emelkedést ért el. Ezzel szemben a Safari (-0,64 százalékpont), a Firefox (-0,3 százalékpont) és az Opera (-0,07 százalékpont) használata is csökkent.
Szakértők szerint a felhasználók egyre gyakrabban használnak párhuzamosan több böngészőt is, mivel a különböző platformok hasonló funkcionalitást kínálnak, ez a trend pedig várhatóan a jövőben is folytatódni fog.