Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

MI-alapú dinamikus képskálázási technológiával rukkolt elő az Nvidia

A mesterséges intelligenciára épülő képskálázási eljárással sokkal élethűbb ábrázolásmódra számíthatunk a videojátékokban.

...svg content...Nvidia
PC
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő
TÉMÁK

Az Nvidia január 14-én megjelenő illesztőprogramja tartalmazza a DLDSR (Deep Learning Dynamic Super Resolution) névre keresztelt technológiát, ami teljesen eltér a zöldek jelenlegi, meglehetősen népszerű skálázási megoldásától, a DLSS-től.

A DLDSR az RTX GPU Tensor magjait használva részletgazdagabb felbontásban rendereli a játékot, mielőtt visszaskálázza a monitor eredeti felbontására, ami azt jelenti, hogy jobb képminőséget kapunk, nagyobb részletességgel és simább élekkel. Soron kívül Orbán Viktor mélységesen elítéli Magyar Péter szavait

Az Nvidia közzétett egy képernyőképet, amelyen három egymás melletti fotó látható: egy natív 1080p, egy DSR használatával 4K>1080p készült screenshot, illetve egy DLDSR használatával 1620p>1080p felbontásban lőtt fénykép.

A képet nézve a Petersons feliratú dobozok a DSR képen élesebbnek tűnnek, a DLDSR képen pedig szintén jobb minőségűnek és realisztikusabbnak látszik.

Mivel a DLDSR egy driverszintű technológia, az Nvidia szerint a legtöbb játékban működni fog, és minden Tensor magokkal rendelkező RTX GPU támogatja majd.

Az Nvidia egyúttal bejelentette, hogy partnerséget kötött Pascal Gilcher modderrel és a ReShade Ray Tracing Filter szerzőjével, melynek értelmében három Freestyle szűrőt készíthetnek a GeForce Experience eszközéhez. A zöldek állítása szerint ezek a szűrők speciális világítás- és árnyékjavításokat alkalmaznak, amik olyan jól néznek ki, mint amilyenekkel egy valós moziélmény során találkozhatunk.