MI-alapú dinamikus képskálázási technológiával rukkolt elő az Nvidia
A mesterséges intelligenciára épülő képskálázási eljárással sokkal élethűbb ábrázolásmódra számíthatunk a videojátékokban.
Az Nvidia január 14-én megjelenő illesztőprogramja tartalmazza a DLDSR (Deep Learning Dynamic Super Resolution) névre keresztelt technológiát, ami teljesen eltér a zöldek jelenlegi, meglehetősen népszerű skálázási megoldásától, a DLSS-től.
A DLDSR az RTX GPU Tensor magjait használva részletgazdagabb felbontásban rendereli a játékot, mielőtt visszaskálázza a monitor eredeti felbontására, ami azt jelenti, hogy jobb képminőséget kapunk, nagyobb részletességgel és simább élekkel.
Az Nvidia közzétett egy képernyőképet, amelyen három egymás melletti fotó látható: egy natív 1080p, egy DSR használatával 4K>1080p készült screenshot, illetve egy DLDSR használatával 1620p>1080p felbontásban lőtt fénykép.
A képet nézve a Petersons feliratú dobozok a DSR képen élesebbnek tűnnek, a DLDSR képen pedig szintén jobb minőségűnek és realisztikusabbnak látszik.
Mivel a DLDSR egy driverszintű technológia, az Nvidia szerint a legtöbb játékban működni fog, és minden Tensor magokkal rendelkező RTX GPU támogatja majd.
Az Nvidia egyúttal bejelentette, hogy partnerséget kötött Pascal Gilcher modderrel és a ReShade Ray Tracing Filter szerzőjével, melynek értelmében három Freestyle szűrőt készíthetnek a GeForce Experience eszközéhez. A zöldek állítása szerint ezek a szűrők speciális világítás- és árnyékjavításokat alkalmaznak, amik olyan jól néznek ki, mint amilyenekkel egy valós moziélmény során találkozhatunk.