Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
362,34 Ft
Euró
389,23 Ft
Font
454,97 Ft
Bitcoin
59,304 $

A Meta és a TikTok nem igazán akar fizetni az EU új törvényének megfelelően

A vállalatoknak fizetniük kell, ám most kifogásolják az összegeket különböző okokra hivatkozva.

Fotó: Unsplash/Obi - @pixel8propix
Európa

Borbély Fanni

Szerkesztő
TÉMÁK

Mint ismert, a techvállalatokra új uniós szabályok vonatkoznak, így a Metának és a TikToknak is a digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA) által előírt szigorú új tartalommoderálási szabályok betartatásával megbízott uniós szabályozóknak kell fizetniük a meghatározott összegeket. Csakhogy mind a Meta, mind a TikTok kifogásolja az esetükben megállapított összegeket.

Noha a díj felső határa a vállalat nyereségének 0,05 százaléka, a Meta nem örül annak, hogy a veszteséges vállalatoknak nem kell fizetniük, míg a TikTok – mely 11 millió eurót fizet – azt is kifogásolja, hogy a felhasználói számokat milyen módszertannal számították ki a 3,9 millió eurós díj kikalkulálásához. Ben Walters, a Meta EMEA-régióbeli (Európa, a Közel-Kelet és Afrika -a szerk.) politikai kommunikációért felelős szóvivője a Verge-nek nyilatkozva úgy fogalmazott: Soron kívül Némi csapadékra van kilátás pénteken, de akár 27 fok is lehet napközben

„Nem értünk egyet a díjak kiszámításához használt módszertannal. Jelenleg a veszteséget elkönyvelő vállalatoknak nem kell fizetniük, még akkor sem, ha nagy felhasználói bázissal rendelkeznek vagy nagyobb szabályozási terhet jelentenek, ami azt jelenti, hogy egyes vállalatok nem fizetnek semmit, míg másoknak aránytalanul nagy összeget kell fizetniük.”

Morgan Evans, a TikTok vállalati és politikai kommunikációért felelős igazgatója hasonlóképpen felháborodva nyilatkozott az ügyben:

„Nem értünk egyet a díjjal, és több okból is fellebbezünk, többek között azért, mert a teljes összeg kiszámításának alapjául a havi aktív felhasználóink számának hibás, harmadik féltől származó becslését használtuk.”

A DSA értelmében a nagyon nagy online platformként (VLOP) azonosított 20 vállalatnak kell finanszíroznia a blokk új moderálási szabályainak végrehajtását: a Meta és a TikTok érthető módon az érintett vállalatok élbolyába került, hiszen legalább 45 millió havi aktív felhasználóval rendelkeznek az EU-ban. A DSA úgy osztja fel a végrehajtási költségeket, hogy a legtöbb felhasználóval rendelkező vállalatok többet fizetnek, kivéve, ha veszteségesek voltak.