Fizetős opcióval bővül a Meta európai szolgáltatása
Az európai felhasználók számára havonta 10-13 eurós díj ellenében kínálna hirdetésmentes Facebook és Instagram hozzáférést a Meta.
A Meta Platforms jelentős változtatást tervez európai szolgáltatásaiban, miután a vállalat a kontinens szabályozó hatóságainak benyújtott dokumentumok szerint havonta 10 eurós alapdíjat vezetne be a hirdetésmentes Facebook és Instagram használatért az asztali verziókon, míg a mobilalkalmazások esetében ez az összeg 13 euróra emelkedne.
A technológiai óriás ezzel az előfizetéses modellel reagál az Európai Unió szigorodó adatvédelmi előírásaira, amelyek megkövetelik a felhasználók kifejezett beleegyezését a személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez. A tavalyi év során a Meta illetékesei több körben egyeztettek az írországi adatvédelmi hatósággal és a brüsszeli digitális versenyszabályozókkal, hogy részletesen ismertessék az új díjszabási koncepciót.
A tervek szerint az európai felhasználók két lehetőség közül választhatnak majd, ugyanis vagy továbbra is ingyenesen használhatják a platformokat a megszokott, személyre szabott hirdetésekkel, vagy előfizethetnek a reklámmentes verzióra. Az asztali verzió esetében a 10 eurós alapdíj mellett minden további kapcsolódó fiókért 6 eurót számítana fel a vállalat, míg a mobilverzió magasabb díját az Apple és Google alkalmazásboltjainak jutalékai indokolják, írja a Vg.hu.
Az előfizetéses modell bevezetése markáns irányváltást jelent a Meta üzletpolitikájában, mivel Mark Zuckerberg vezérigazgató korábban következetesen ragaszkodott az ingyenes, hirdetésekkel támogatott alapszolgáltatások fenntartásához, amely mindenki számára hozzáférhetővé tette a platformokat.
NE HAGYD KI
A változtatások egyelőre kizárólag az európai piacot érintenék, az amerikai felhasználóknak nem kell számítaniuk hasonló fizetős modell bevezetésére még az adatvédelmi szempontból érzékenyebb felhasználói szegmensben sem.