Közel 500 milliárd dollárt veszített a Facebook a Metára történő átnevezésen
Hatalmas pénzösszegektől esett el a Meta azóta, hogy az új nevet használják.
Körülbelül öt hónap telt el azóta, hogy a Facebook átnevezete anyavállalatát Metává, és bár azt remélték, problémamentesen végigmehet a folyamat, a valóságban rengeteg pénzügyi akadállyal kellett szembenézniük.
Február elejére olyannyira legyengült a Meta, hogy a közösségi média vezető platformját magáénak tudó cégcsoport tőzsdei részvényeinek értékéből több mint 30 százalékot veszített, a helyzet pedig tovább eszkalálódhat, ha nem találnak rá időben megoldást.
Az Apple és a Google adatvédelmi intézkedeséi, melyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy blokkolják készülékeiken a Meta nyomkövető rendszerét, egyértelműen hatással voltak a Facebook bevételeire, nem mellesleg a fiatalok már inkább más, sokkal szórakoztatóbb és modernebb platformokat keresnek maguknak, melynek hatására a júzerszám sem növekedik olyan tempóban, mint azt korábban megszokhatták.
A New York Mag portál szerint a névváltoztatást óta a Meta mintegy 500 milliárd dollárt veszített, ami főként annak a jele, hogy Mark Zuckerberg más irányba szeretné terelni cégét, és bár egyelőre a metaverzum halott ötletnek tűnik, látszólag semmi sem tántoríthatja el attól, hogy éveken belül megvalósítsa.