Mesterséges intelligencia állíthatja be helyettünk a nehézséget PS5-ön
A Sony legújabb szabadalma értelmében olyan algoritmusok épülhetnek be a videójátékokba, melyek révén nem kell többet vesződnünk a nehézségi szint beállításával.
Konzolunk végezheti el a jövőben a nehézség finomhangolását, ezáltal újabb dimenziók kapui nyílhatnak meg a fejlesztők előtt, már ami a gaming ipart illeti – olvasható a Game Rant magazin elemzésében.
A japán videójáték-ipari óriás nemrég benyújtott szabadalmával egy régóta húzódó probléma megoldását célozták meg. Az Activity Cards nevű menüpontban bárki megnézheti az adott játékban éppen hol tart, hány százalékot teljesített, ha pedig beérik a Sony gyümölcse, és implementálni tudják az új eljárást, akkor a frusztráció csökkentésére irányuló technológia is ebbe a szekcióba kerülhet.
Egy előre megírt program fogja nyomon követni, hogyan játszunk, milyen sebességgel gyűjtögetjük karaktereinkkel a pályákon elhelyezett tárgyakat, hogyan küzdünk meg a könnyebb ellenfelekkel, majd később a bossokkal, ezután pedig kielemzi az eredményeket, melyek alapján automatikusan változtatni fogja a nehézséget.
Habár sokaknak ez egy felesleges újításnak tűnik, a casual gamerek számára sokszor komoly problémát okoz a nehézségi szint kiválasztása. Talán már mi is átéltük, hogy néhány game túl egyszerű volt, azonban ha módosítottunk a kapcsolón, akkor egyből szinte játszhatatlanul nehézzé vált egy-egy akció – ezen kíván enyhíteni a Sony.
A módszert valószínűleg a Nintendo Super Guide funkciója ihlette meg, ami útmutatót nyújt a játékosoknak, miként lehetne végigvinni egy adott pályát. A Sony ezzel szemben közvetlenül nyomon követné a gamerek gombnyomásait, és valós időben analizálná őket, így sokkal immerzívebb játékélményt biztosíthatnának a felhasználóknak.