A Mentőszolgálat beismerte: a mentésirányító miatt vérzett el egy beteg
Elismerték, hogy az ő hibájukból vesztette életét egy nő, akihez több mint 6 óra után érkezett ki a mentő.
Az Országos Mentőszolgálat belső vizsgálata megerősítette, hogy a mentésirányító hibát követett el, amikor egy súlyosan vérző nő hat órán keresztül hiába várta a mentőt, végül pedig a vérveszteség következtében életét vesztette.
Ahogy arról korábban is beszámoltunk, a nő, aki egy budapesti krónikus belgyógyászati osztály betege volt, az ott dolgozó vezető orvos sürgetésére várt mentőre, mivel sürgős műtéti beavatkozásra volt szüksége. A beteg azonban csak több mint 7 órával az első hívás után (!) érkezett meg a Honvédkórházba.
Az Országos Mentőszolgálat késedelmes szállítás miatt indított vizsgálata megállapította a személyi felelősséget, és a szükséges munkáltatói intézkedések is folyamatban vannak – derült ki az RTL Híradó által idézett közleményből.
Az egészségügyi szakértő, Kunetz Zsombor szerint az eset valószínűleg az egész mentésirányítási rendszer hibáira utal, nem pedig egyetlen személy hibájára. A többszöri segélyhívás nagy eséllyel különböző mentésirányítókhoz futott be, így ő úgy véli, a probléma rendszerszintű.
Kunetz rámutatott arra is, hogy a mentésirányításban sok esetben nem megfelelően felkészült dolgozók ülnek, akiket a magas fluktuáció is sújt. Ahhoz, hogy a rendszer megfelelően működjön, szerinte stabil létszámra, versenyképes fizetésekre és megfelelő munkakörülményekre lenne szükség. A Mentőszolgálat közleményében megjegyezte, az érintett mentésirányító megszegte az érvényes szakmai eljárásrendet, melyet a mentésirányítás során be kellene tartania.