Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Mekkora előrelépés a PS5 techdemója az előző generációhoz képest?

Bár a legutóbb megjelent játékmotor bemutatója parádésra sikerült, sokakban felmerült a kérdés, hogy lesz-e mégis akkora előrelépés a két konzolgeneráció között, mint azt korábban gondolták.

Smart
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő

Elég csak leülni és kipróbálni az Assassin’s Creed Odyssey-t pár órára és máris tisztában lehetünk azzal, micsoda élményt nyújt grafikailag egy hét éves PlayStation 4-en a játék. Igaz, hogy nem fut stabil 60 FPS-sel és itt-ott vannak akadások, azonban a grafikai kidolgozottság és a kifinomult textúrák igazán realisztikussá teszik a játékot.

Az Assassin’s Creed sorozathoz hasonló game-ek sokkal inkább a játékmenettel, a bejárható nyitott világgal és a sokrétű küldetésekkel vonzották be a játékosokat, nem pedig azzal, hogy mennyire aprólékosan voltak renderelve a sziklák vagy az árnyékok. Nem azt mondjuk, hogy ez egyáltalán nem számít, de talán nem ez a húzóerő egy AAA játéknál. Soron kívül Küszöbön az új gázszerződés Törökországgal – Szijjártó Isztambulban tárgyal

Az Unreal Engine 5 egy fantasztikus játékmotor – a dinamikus megvilágítás és a valósághű környezetszimuláció egyszerűen lenyűgöző, viszont szembesülnünk kell a realitással, miszerint ez nem egy trailer volt vagy egy ízelítő egy közelgő game-ről. Ez csak egy techdemónak lett gyártva, amellyel az Epic demonstrálta, mire lehetnek képesek a stúdiók a technológiájuk alkalmazásával.

Nem szeretnénk kiábrándítani senkit sem, de az engine bemutató videója olyan játékokból merített, mint a Tomb Raider reboot széria vagy az Uncharted. Mindkét game extrém grafikai megoldásokat használt, a Shadow of the Tomb Raider és a Rise of the Tomb Raider a mai napig az egyik legigényesebb módon megtervezett vizuális élménynek számítanak.

Azok, akik megengedhetnek maguknak egy felső kategóriás PC-t, láthatják, milyen részletességgel dolgoztak ki az alkotók Lara Croft karakterétől kezdve az NPC-ken át a lenyűgöző természeti látványosságokig szinte mindent.

A demó elemzése közben arra jutottunk, hogy bár tényleg gyönyörű volt, amit láttunk, a benne mutatott elemek már most is elérhetőek. Egyetlen igazán szembeötlő újítás talán a ray-tracing technológia lehet, amelyet legfőképpen az árnyékoknál észlelhettünk.

Hozzá kell tennünk, hogy az assetek részletességének javulása azonban komoly előrelépés lehet. Nagy kihívást jelentett eddig a sötét helyek renderelése, főleg a különféle barlangok meganimálása. A demóban látott vizuális fejlődés után azonban olyan játékok, mint a Minecraft, Fortnite, CS:GO, PUBG vagy League of Legends is átvehetik a legújabb normát és egyrészt szebben nézhetnek majd ki, másrészt a gamerek gördülékenyebb játékmenetre számíthatnak.

A demó egyben egy marketingeszköz is volt, ezt mindenki sejthette már. Az Unreal Engine 5 az Epic zászlóshajója és rengeteg funkcióval szolgálhat a játékfejlesztők számára. Egymillió dolláros bevétel alatt nem kell például az indie stúdióknak fizetniük az amerikai nagyvállalatnak semmilyen jogdíjat sem, ezért kiváló terepe lehet ez az új engine a független programozóknak a kísérletezésekhez.

A két generáció összehasonlításáról a következő cikkünkben írtunk:

https://liner.hu/ps4-vs-ps5-mi-a-kulonbseg-a-ket-techdemo-kozott/