Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Gyorsabb, halkabb, kényelmesebb – megújult a budapesti villamoshálózat a tanévkezdésre

Gyorsabb, halkabb, kényelmesebb – megújult a budapesti villamoshálózat a tanévkezdésre

Gyorsabb, halkabb, kényelmesebb – megújult a budapesti villamoshálózat a tanévkezdésre
BKV

Határidőre, a szeptember 1-jei iskolakezdésre fejezte be nyári villamospálya-felújításait és karbantartási munkálatait a BKV, amelynek során közel 2 500 vágányméternyi sínpálya és 300 négyzetméternyi útfelület újult meg.

A BKV tájékoztatása szerint ezzel tovább korszerűsödött a főváros villamospálya-hálózata, így a budai és pesti oldalon egyaránt több helyen vált gyorsabbá, halkabbá és kényelmesebbé a közlekedés. A főváros legforgalmasabb, egyben Európa egyik legterheltebb villamosvonalán, a 4-es és 6-os járatok Szent István körúti szakaszán a szakemberek hat hét alatt, extrém hőmérséklet és heves zivatarok mellett is határidőre végeztek a rekonstrukcióval.

A cikk a videó után folytatódik

A felújítás során nagy teherbírású, előregyártott vasbeton elemekbe, Magyarországon egyedülálló automata keverőberendezéssel, úgynevezett sínkörülöntéses technológiával ágyazták be a sínszálakat. Ez az elasztikus anyag mérsékli a villamosok által keltett vibrációt és zajt. A fejlesztésnek köszönhetően a Jászai Mari tér és a Tátra utca közötti szakaszon megszűnt a korábbi 20 km/órás sebességkorlátozás, így a közel 70 tonnás Combino szerelvények gyorsabban és csendesebben haladhatnak, a 60 másodperces lámpaciklus pedig szabályosabb forgalmi ritmust és akár egy perccel rövidebb menetidőt eredményez.

BKV

A XII. kerületben az 56-os és 61-es villamosok Kútvölgyi úti átjárója, valamint az 59-es vonal Liptó utcai és Lejtő utcai pályaívei is megújultak. Utóbbi helyszínen 162 új vasbetonalj és új sínszálak kerültek beépítésre, ami nemcsak a pálya megbízhatóságát növeli, hanem a hegymenet és a pályaívek miatt korábban zajosabb szakaszokat is halkabbá teszi. A Kútvölgyi úti átjáróban 180 vágányméteren építettek be előregyártott vasbetonelemeket és új sínszálakat, itt is alkalmazva a zaj- és rezgéscsillapító sínkörülöntéses technológiát.

A pesti oldalon, az 1-es villamos Lurdy Ház (Mester utca) és Közvágóhíd közötti szakaszán 1 344 méternyi elkopott sínt cseréltek ki, helyenként a zúzottkőágyazatot is megújítva, a pálya geometriáját javítva, valamint a Közvágóhídnál és a Népligetnél a kitérőszerkezeteket is felújítva. Az Angyalföld kocsiszín környékén, a 14-es vonalon két elhasználódott kitérőt cseréltek, míg a 12-es vonal Angyalföldi végállomásánál és a 14-es vonal egy szakaszán kisebb karbantartások révén korszerűsödött a pálya.

A BKV hangsúlyozta: a budapesti villamoshálózat teljes hossza 335 vágánykilométer, 41 vonalból áll, és 344 megállót szolgál ki. A társaság elkötelezett a hálózat folyamatos korszerűsítése mellett, és rendelkezik olyan fejlesztési tervekkel, amelyek teljes vonalak átfogó rekonstrukcióját is magukban foglalják. „A nyárvégi határidőre befejeződött munkálatok eredményeként minden érintett vonalon tartósabb és megbízhatóbb pályaszakaszok jöttek létre, amelyek a tanévkezdésre kényelmesebb, gyorsabb és stabilabb villamosközlekedést biztosítanak az utazóközönség számára” – áll a közleményben.