A klímavédelem jegyében megújul a Lidl termékkínálata
A Lidl Magyarország fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból készült háztartási árucikkek második kollekcióját is elérhetővé teszi, melyek előállítása során összesen 21,4 tonna nyers műanyagot spórolt meg.
A vállalat bio- és Fairtrade minősítésű termékek, a só- és cukoroptimalizált, valamint a vegán húspótló saját márkás árucikkek és a helyi beszállítóktól származó élelmiszerek mellett ezúttal több termékcsaládot – mint például a Vemondo és W5 Eco – tesz karbonsemlegessé.
A diszkontlánc az egyes árucikkek előállítása során nyomon követte azok kibocsátásait, és az így kapott értéket világszerte különféle klímavédelmi projektek (pl. erdő telepítés, napelempark telepítés, tiszta ivóvíz biztosítás) támogatásával ellentételezte, vagyis karbonsemlegessé tette.
Szintén a klímavédelem jegyében a diszkontlánc 2021. október 21-től piacra dobja szezonálisan elérhető, 100 százalékban újrahasznosított műanyagból készült háztartási termékeinek – például vödrök, ruháskosarak, tárolódobozok – második kollekcióját.
A Lidl a Schwarz Csoport környezetvédelmi részlegével, a PreZero-val közösen megalkotott termékeinek különlegessége, hogy a Magyarországon forgalomba hozott árucikkek gyártása során 21,4 tonna régi műanyagot használtak fel, és az így történő előállítás lényegesen kevesebb erőforrást használ fel, mint az új műanyagból készült hagyományos termékeké.
Az áruházlánc célul tűzte ki azt is, hogy 2025-ig 20 százalékkal csökkenti műanyagfelhasználását. Ezzel összhangban – a zöldségek és gyümölcsök után – ezúttal a húskészítmények árucsoportban folytatta csomagolásoptimalizálását, aminek köszönhetően összesen 5,8 tonna műanyagot spórolt meg a vállalat.