Megteltek Európa legnagyobb teherkikötői
Újabb mélyütés az amúgy is akadozó ellátási láncoknak.
A tengeri konténerszállítmányozás előtt tornyosuló problémák még tovább nőttek az elmúlt hónapokban, ugyanis a háború következtében életbe léptetett szankciók gyakorlatilag megbénították az orosz hajókat.
A nemzetközi vizeken rekedt orosz teherszállítókon, az emiatt várakozó, más nemzetek felségjelét viselő hajókon, valamint a megtelt raktárakban több ezer konténer vár az ellenőrzésre. Hamburg kikötőjénél számos hajó vár kirakodásra, ez azonban hosszú napokat, sőt, akár heteket is igénybe vehet, közben pedig tovább nő a sor.
Hans-Jörg Heims, a HHLA hamburgi kikötői logisztikai vállalat szóvivője elmondta, hogy ugyan igyekeznek kezelni a raktárkrízist, azonban a távolabb lévő lerakatok miatt jóval többet kell „utaztatni” a konténereket, ami szintén nem ideális – számolt be róla a trans.info.
A helyzet máshol sem jobb, Rotterdamban jelentősen lelassult, és mintegy 1,5%-kal csökkent az áruszállítás mértéke az első negyedévben: „márciusban az ukrajnai háború hatása az oroszországi forgalom visszaesésében mutatkozott meg. A legtöbb hajózási társaság foglalási stopot vezetett be az orosz konténerszállítmányok számára, és a legtöbb mélytengeri terminál már nem fogad Oroszországból exportrakományt. Ez még jobban befolyásolja az Oroszországba irányuló átrakodási mennyiségeket” – közölték.
Habár a szankciók nem terjednek ki az élelmiszerrel, valamint az orvosi eszközökkel és humanitárius segélyekkel megrakodott hajókra, a mostani nehézségek ezeket is érintik.