Megszólalt a Mol a kritikus helyzetről: az összes piaci szereplő együttműködése kell
Az elmúlt napokban a napi forgalom a benzin esetében a normális piaci szint kétszeresére, a dízelnél pedig közel a másfélszeresére emelkedett.
A hétvégén indult pánikvásárlás kapcsán ismét megszólalt a Mol, az Index megkeresésére Bacsa György, a vállalat ügyvezető igazgatója elmondta, hogy soha nem volt még ekkora leürülés a Molnál: az elmúlt napokban a napi forgalom a benzin esetében a normális piaci szint kétszeresére, a dízelnél pedig közel a másfélszeresére emelkedett.
Lehetővé kell tenni, hogy üzemanyagot tudjon importálni Magyarország
Mint fogalmazott, a jelenlegi hiányra és logisztikai problémákra megoldást jelenthet az import, ugyanis „az elmúlt években a magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett, és ez az ellátás szinte teljesen eltűnt”. Normál esetben 2-3 hónap kellene, hogy visszaépítsék a hiányzó importot és a hozzá kapcsolódó logisztikát, de a mostani kilátások azt mutatják, hogy inkább csökkenő termékbehozatallal kell számolniuk.
„A Mol hónapok óta igyekszik rendkívüli importtal pótolni a kiesett mennyiséget, de a saját csatornáinkon keresztül már most sem tudjuk tovább növelni a hazai készleteket. A február 5-én életbe lépő EU-s szankció pedig elvágja az eddigi legfőbb importútvonalunkat is: nem tudunk behozni Magyarországra több üzemanyagot Pozsonyból, a Mol-csoport saját finomítójából” – osztotta meg a problémákat.
„Nemcsak az áru miatt, hanem logisztikai szempontból is kritikusan szükség van az importőrökre és az összes piaci szereplő együttműködésére” – hangsúlyozta Bacsa György a lapnak.
Beszélt arról is, hogy a Dunai Finomító karbantartásán a nap 24 órájában dolgoznak, a kollégáik áldozatos munkájának köszönhetően a műszaki problémákat elhárították, de még mindig hetek kellenek ahhoz, hogy utolérjék magukat termelési kapacitásban és logisztikában is.
Úgy fogalmazott, hogy „csúcsra fogjuk járatni a Mol gépezetét, de még ezzel sem tudjuk pótolni azt, ami most hiányzik: a 30 százalékos importkiesést, amely jelenleg az autósok, a benzinkutasok, a kis kutak és a nagy töltőállomások helyzetét is teljesen ellehetetleníti”, és a kézenfekvő megoldást is megosztotta: „lehetővé kell tenni, hogy a magyarországi üzemanyagkészletet importforrásokból építse vissza a piac”.