Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Megszólalt a Mol a kritikus helyzetről: az összes piaci szereplő együttműködése kell

Az elmúlt napokban a napi forgalom a benzin esetében a normális piaci szint kétszeresére, a dízelnél pedig közel a másfélszeresére emelkedett.

...svg content... MTVA/Bizományosi: Róka László
Belföld
Author image

Fazekas Kiara Barbara

Szerkesztő

A hétvégén indult pánikvásárlás kapcsán ismét megszólalt a Mol, az Index megkeresésére Bacsa György, a vállalat ügyvezető igazgatója elmondta, hogy soha nem volt még ekkora leürülés a Molnál: az elmúlt napokban a napi forgalom a benzin esetében a normális piaci szint kétszeresére, a dízelnél pedig közel a másfélszeresére emelkedett.

„Az ellátási helyzet egyértelműen kritikus, a kereslet az egekbe szökött, a fogyasztók készleteznek, beindult a pánikvásárlás. A Mol minden tőle telhetőt megtesz: a tankerautóink éjjel-nappal szállítanak, a munkatársaink folyamatosan töltik a benzinkutakat, a szakembereink pedig a korábban meghibásodott üzem karbantartási munkáinak befejezése után azon dolgoznak, hogy a teljes Dunai Finomító fokozatosan újrainduljon” Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

– emelte ki. 

Lehetővé kell tenni, hogy üzemanyagot tudjon importálni Magyarország 

Mint fogalmazott, a jelenlegi hiányra és logisztikai problémákra megoldást jelenthet az import, ugyanis „az elmúlt években a magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett, és ez az ellátás szinte teljesen eltűnt”. Normál esetben 2-3 hónap kellene, hogy visszaépítsék a hiányzó importot és a hozzá kapcsolódó logisztikát, de a mostani kilátások azt mutatják, hogy inkább csökkenő termékbehozatallal kell számolniuk.

„A Mol hónapok óta igyekszik rendkívüli importtal pótolni a kiesett mennyiséget, de a saját csatornáinkon keresztül már most sem tudjuk tovább növelni a hazai készleteket. A február 5-én életbe lépő EU-s szankció pedig elvágja az eddigi legfőbb importútvonalunkat is: nem tudunk behozni Magyarországra több üzemanyagot Pozsonyból, a Mol-csoport saját finomítójából” – osztotta meg a problémákat. 

„Nemcsak az áru miatt, hanem logisztikai szempontból is kritikusan szükség van az importőrökre és az összes piaci szereplő együttműködésére” – hangsúlyozta Bacsa György a lapnak. 

Beszélt arról is, hogy a Dunai Finomító karbantartásán a nap 24 órájában dolgoznak, a kollégáik áldozatos munkájának köszönhetően a műszaki problémákat elhárították, de még mindig hetek kellenek ahhoz, hogy utolérjék magukat termelési kapacitásban és logisztikában is. 

Úgy fogalmazott, hogy „csúcsra fogjuk járatni a Mol gépezetét, de még ezzel sem tudjuk pótolni azt, ami most hiányzik: a 30 százalékos importkiesést, amely jelenleg az autósok, a benzinkutasok, a kis kutak és a nagy töltőállomások helyzetét is teljesen ellehetetleníti”, és a kézenfekvő megoldást is megosztotta: „lehetővé kell tenni, hogy a magyarországi üzemanyagkészletet importforrásokból építse vissza a piac”