Mégsem lesz olyan egyszerű kiadni PS4-re és Xbox One-ra a next-gen játékokat?
Miközben a stúdiók nagy része már javában a PS5-re és a Series X-re fejleszt, néhányan arról számoltak be, hogy a prev-gen portokat sokkal nehezebben tudják majd elkészíteni.
Miközben a stúdiók nagy része már javában a PS5-re és a Series X-re fejleszt, néhányan arról számoltak be, hogy a prev-gen portokat sokkal nehezebben tudják majd elkészíteni.
A teljes gamer-társadalom már tűkön ülve várja a következő generációs konzolok érkezését, amire minden valószínűséggel novemberben kerülhet sor, bár a Sony még hivatalos információt ezzel kapcsolatban nem osztott meg, mint ahogyan még azt sem tudjuk, mennyiért vásárolhatjuk meg a redmondiak, illetve a japánok masináját.
Különösebb gondok nem biztos, hogy rajtkor lehetnek majd a konzoloknál, sokan csak a hardver túlmelegedésétől tartanak, azonban amíg nem vehetjük kézbe a gépeket, addig nehéz erről bármi érdemlegeset is mondani.
Az egyik legnagyobb problémát mégsem a PS5 vagy a Series X jelenti a fejlesztőknek, hanem a PS4 és az Xbox One, mivel a legújabb game-eket idén év végétől kezdődően még jó hosszú ideig ezekre a konzolokra is ki kell adniuk, így komoly erőforrásokat lesz szükséges felhasználniuk a leskálázásukhoz.
Mivel a játékosok többsége egészen biztosan nem fog azonnal beruházni egy drágább játékgépre, ezért a prev-gen elődjeiket fogják egy darabig használni, nem kevés fejtörést okozva ezzel a stúdióknak, hiszen pontosan azért készültek el a rendkívül erős komponensekkel felszerelt next-gen gépek, hogy megkönnyítsék a textúrák renderelését, egyúttal semmilyen módon se korlátozzák a programozókat.
Először a Twitteren a Digital Foundry szakújságírója, John Linneman hozta fel a témát, amire reagálva többen is megszólaltak a gaming iparág képviselői közül, mondván két eltérő generációs konzolra dolgozni eszméletlenül megerőltető és fárasztó feladat, ugyanis nemcsak kompatibilitási gondokkal szembesülnek, hanem sokkal több bugot és alapvető, architektúrából adódó hibát kell orvosolniuk.
Egyes fejlesztők nem tartják lehetetlennek azt a forgatókönyvet sem, hogy a PS5-ös, valamint a Series X-es megjelenés után pár hónappal később érkezzenek meg a játékok PS4-re és Xbox One-ra, mivel elsődleges céljuk nem az lesz, hogy egy utólag összetömörített, lebutított terméket dobjanak a piacra, hanem éppen fordítva.
Ne hagyd ki: