Beindult az utolsó roham, megnövekedett kapacitással várják a kormányablakokban az ügyfeleket
A határidő vészesen közeleg, így a kormányablakok is megnövekedett kapacitással várják az utolsó pillanatban intézkedőket.
Az év elején jelentősen nőtt a kormányablakok forgalma, mivel január 17-től csak a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással vagy az Ügyfélkapu+ rendszerben elérhető kétfaktoros azonosítással lehet online ügyeket intézni az állami portálokon.
Ennek nyomán a kormányablakok megnövelt kapacitással várják az ügyfeleket – közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium. A minisztérium arra kéri az ügyfeleket, hogy az ügyintézés előtt töltsék le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást, ami jelentősen megkönnyítheti és felgyorsíthatja a regisztráció folyamatát.
Akik az Ügyfélkapu+ szolgáltatást választják és már rendelkeznek ügyfélkapuval, otthonukban, néhány perc alatt elvégezhetik a szükséges regisztrációt, így nem kell személyesen felkeresniük a kormányablakokat.
Az ügyfélforgalmi adatok alapján sokan az utolsó pillanatra hagyták a regisztrációt a Digitális Állampolgárság programban. Míg tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezren keresték fel az ügyfélszolgálatokat, idén január elején többször is meghaladta a látogatók száma a százezret, január 6-án pedig elérte a 114 ezret. Az ügyfelek negyede a Digitális Állampolgár programhoz kapcsolódó ügyintézés miatt érkezett.
A minisztérium hangsúlyozta, az Ügyfélkapu+ és a DÁP regisztrációja január 17-e után is elvégezhető. Az ügyfeleket arra biztatják, hogy indulás előtt tájékozódjanak az eljárás menetéről a program hivatalos honlapján vagy a kormányhivatalok weboldalán, és lehetőség szerint előre töltsék le a szükséges alkalmazást.