Megjelenési bónusszal ösztönözné munkavállalóit a hazai McDonald’s
Idén már kétszer emelt a béreken a cég, most pedig megjelenési bónuszt vezet be, akár 11 százalékkal is nőhetnek a fizetések.
Több mint másfél milliárd forintot fordít idén bérfejlesztésre és a dolgozók ösztönzésére a hazai McDonald’s – számolt be a Világgazdaság az éttermek üzemeltetője, a Progress Étteremhálózat Kft. közleményére hivatkozva. Mint írják, a kihívásokkal teli munkaerőpiaci helyzet és a tartósan magas infláció miatt kiemelten kezelik a saját üzemeltetésükben lévő McDonald’s éttermekben a bérek és ösztönzők rendszerét.
Az étteremhálózatban az idén már kétszer (az év elején és tavasszal is átlagosan 5-5 százalékkal) emelték meg az alapbéreket, és többsíkú bónuszrendszereket vezettek be, de decembertől egy új ösztönzőrendszert is elindítanak. Ez a megjelenési bónusz nevet kapta, és azokat az éttermi kollégákat ismerik el vele, akikre megbízhatóan, stabilan lehet számítani, azaz pontosan kezdik a munkát, illetve minden elvállalt műszakot teljesítenek.
Ez az ösztönző a vállalat által üzemeltetett hálózat teljes bértömegét tekintve közel 10 százalékos növekedést jelent, ami a munkavállalóknál – pozíciótól és étteremtől függően – akár 11 százalékos béremelésnek is megfelelhet. Ám ez még nem minden, ugyanis a Progress Étteremhálózat Kft. a karácsonyi időszak előtt egyszeri támogatást is nyújt a munkavállalóinak, és még december elején extra juttatást fizet mindenkinek. Ez a prémium minden, október 26-án már az étteremláncnál dolgozó kollégának jár, függetlenül attól, hogy mikor lépett be, rész- vagy teljes munkaidőben dolgozik-e, sőt, az állandó munkatársak mellett a közreműködő diákok is megkapják.
Emellett arra is fény derült, hogy az éttermekben dolgozó vezetők számára külön ösztönzőprogramot dolgoztak ki, amely az adott étteremre vonatkozó pénzügyi célok túlteljesítését jutalmazza. Ez egyaránt vonatkozik a műszakvezetőkre, a helyettesekre és az étteremvezetőkre is. Átlagosan havonta fejenként több mint 100 ezer forintot osztottak ki a célokat elérő vezetőknek, február és augusztus között pedig az összes erre fordított kiadás – járulékokkal együtt – megközelítette a 130 millió forintot. A vezetői csapat tagjainak mindezek mellett cafeteriát is biztosít a vállalat.