Megelégelte a hibákat a magyar Lidl, változás jön
A cég digitális ártáblákat vezet be, ezzel egyidőben pedig kivezeti a papíralapú árcímkéket, s minderre jó oka van.
A Világgazdaság szerint a Lidl Magyarország digitális ártáblákat kezdett bevezetni az áruházaiban, az ezzel kapcsolatos döntést pedig azzal magyarázták, hogy így törekszenek az innovációra és az esetleges hibák elkerülésére.
Az utóbbiból több is volt: a lap nemrég írt arról, hogy a német diszkont kalocsai üzletében négy forinttal árazták le a tejfölt, amelynek kapcsán a cég is elismerte, hogy hibát követtek el a munkatársak.
Mindenesetre a digitális ártáblák a várakozások szerint lehetővé teszik az akciók és egyéb információk valós idejű módosítását, vagyis elméletileg így kiszűrik annak a lehetőségét, hogy a jövőben téves árakat és hibás akciókat tüntessenek fel az üzletekben.
A másik változás, hogy az újítással egyidejűleg megszűnik az új árak kinyomtatásának és a boltokban való elhelyezésének folyamata, tehát kivezetik a papíralapú árcímkéket. Itt arra hivatkoztak, hogy annak összetettsége „magában rejtheti az áruházakban dolgozó munkatársak hibázásának lehetőségét”.
Mindez talán nem is olyan meglepő annak fényében, hogy a Lidl már április közepén jelezte, mérlegelik a váltás lehetőségét. Akkor a nemzetközi és a hazai sajtó is beszámolt arról, hogy a portugál Lidl digitális ártáblákra cseréli le a hagyományos, papíralapú cédulákat, miután sikeresen lezárult az erre vonatkozó tesztidőszak.