Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Megállapodás után visszatérnek a munkát megtagadó DPD sofőrjei

Megállapodás után visszatérnek a munkát megtagadó DPD sofőrjei

Megállapodás után visszatérnek a munkát megtagadó DPD sofőrjei
Shutterstock

A DPD futárszolgálat közölte, a fizetési vita miatt kedden munkát megtagadó sofőrök visszatérnek a munkába.

A vállalat tájékoztatása szerint „megállapodás született a továbblépésről”, ugyanakkor nem erősítették meg, hogy elhalasztják-e a kisebb csomagok kézbesítésére vonatkozó díjcsökkentési tervet. A BBC szerint a sofőrök egy része háromnapos munkabeszüntetést hirdetett, miután a cég bejelentette: 65 pennyvel (kb. 305 forinttal) csökkenti a kisebb csomagok kézbesítéséért járó díjat. Ez az intézkedés főként az önfoglalkoztató vagy franchise-rendszerben dolgozó futárokat érintette volna, akik a DPD sofőrjeinek többségét alkotják.

A cikk a videó után folytatódik

A vállalat korábban hangsúlyozta, nem számítanak jelentős fennakadásra: „Nem várjuk, hogy ez jelentős hatással lesz a szolgáltatásunkra.” A DPD hozzátette, a nagyobb csomagok kézbesítéséért járó díjakat emelték, és új ösztönző kifizetéseket is bevezettek, amik „úgy lettek kialakítva, hogy egész évben növeljék a keresetet.” A cég szerint „ennek eredményeként úgy véljük, hogy a sofőrök javadalmazási csomagja továbbra is az iparág legjobbjai közé tartozik.”

A sofőrök közül azonban többen másként látják a helyzetet. Egyikük a BBC-nek elmondta, a változtatások napi körülbelül 25 fontos (kb. 11 750 forintos), éves szinten mintegy 6500 fontos (kb. 3 millió 55 ezer forintos) kiesést jelentenének számára, ami „nehézzé” tenné a háztartási költségek fedezését.

Egy másik sofőr úgy fogalmazott: „Egyszerűen nincs annyi nagyobb csomag, hogy pótolni tudjuk a kisebb csomagok díjcsökkentéséből eredő veszteséget. És még ha több nagyobb csomagot is vállalnánk, akkor is hosszabb ideig kellene dolgoznunk és több megállót teljesítenünk, hogy ugyanannyit keressünk, mint a csökkentés előtt.”

A sofőrök akcióját online csoportokban szervezték, amiben a BBC információi szerint 1300-1500 résztvevő volt. Többen azt is elmondták, hogy a díjcsökkentésről mindössze néhány órával a bevezetése előtt kaptak értesítést. A DPD közleményében így reagált: „Elismerjük, hogy néhány sofőr aggodalmát fejezte ki az új megállapodásokkal kapcsolatban, és ezeket kezeljük.” A cég szerint csak „kis számú sofőr döntött úgy, hogy nem dolgozik ma különböző depókban”, és a szolgáltatásban nem vártak jelentős fennakadást.

A vita hátterében az online vásárlások növekedése és a kézbesítési szektor egyre élesebb versenye áll. A BBC emlékeztetett: a digitalizáció már a hagyományos postai szolgáltatásokban is érezteti hatását, hiszen Dánia nemrég megszüntette a levélkézbesítést a PostNordnál.