A Media Markt és az Euronics megtévesztő akciói miatt vizsgálódik a GVH
Fiktív akciótartásokat valószínűsít a versenyhivatal.
Feltételezéseik szerint mindkét üzletlánc tisztességtelen módon hirdetett elektronikus eszközöket weboldalán, melyeknek magasabb árait csupán átmeneti jelleggel alkalmazta, így a „kedvezmények” megtéveszthették a vásárlókat.
A GVH komolyan veszi az ilyen és ehhez hasonló szabálysértéseket, az elmúlt időszakban több alkalommal is szabott ki bírságot fiktív akciók miatt – írta meg a Portfolio.
Májustól további szigorítások várhatóak ezen a területen, mely egységesíti az árkedvezményekre vonatkozó szabályokat. Ezt követően a kereskedők kizárólag azt az árat tüntethetik fel eredetiként, ami a legalacsonyabb volt az akciót megelőző 30 napban.
A mostani eljárást illetően a jogsértés elkövetésének tényét még nem mondták ki, ennek bizonyítására a GVH-nak három hónap áll rendelkezésre, melyet két alkalommal meghosszabbíthat.