Utasbarát fordulat: a MÁV visszatérítette a prémiumhelyjegy árát egy elégedetlen utasnak
A MÁV elismerte egy utas panaszát a nem megfelelő prémiumszolgáltatásról, és kivételes méltányosságból visszatérítette a jegy teljes árát.
A MÁV gyors és pozitív választ adott egy utasuk panaszára, aki az InterCity-járaton tapasztalt szolgáltatási hiányosságokról számolt be. Az eset azt követően került nyilvánosságra, hogy az érintett utas megosztotta a vasúttársaságtól kapott válaszlevelet a közösségi médiában.
A vasúttársaság belső nyilvántartása megerősítette a kifogásolt problémát, ami után a vállalat egyedi elbírálás alapján döntött a teljes kompenzációról, és 1890 forintot utalt vissza az utas bankszámlájára.
A MÁV a jelzett hibát is gyorsan javította, ugyanis 2025. január 2-án már orvosolták a felmerült műszaki problémát, amelynek pontos jellege a nyilvánosságra került levélváltásból nem derült ki.
Lehet még számítani hasonlókra
Lázár János építési és közlekedési miniszter korábban bejelentette, hogy 2025 június elsejétől automatikus visszatérítést vezetnek be a késések esetén. A rendszer értelmében 20 perces vagy azt meghaladó késés esetén az utasok a jegyár felét kapják vissza.
A miniszter által ismertetett új szabályozás a bérletes utazókra is vonatkozik majd, ők öt darab, egyenként 20 percet meghaladó késés esetén a bérlet árának 10 százalékának visszatérítésére számíthatnak. A visszatérítés módja az eredeti vásárlás csatornájához igazodik, így az online jegyvásárlók az alkalmazáson keresztül, míg a pénztári vásárlók a pénztárakban kapják meg a kompenzációt.