A szolgáltatás maradt a régi, mégis többen utaztak vonaton, mint tavaly
Júniusban 62%-kal többen utaztak vonaton, mint tavaly.
Úgy tűnik, az olcsó bérlet és a drága sztrádamatrica, valamint az üzemanyagár megtette a hatását: a MÁV a Népszava érdeklődésére azt tudatta, hogy idén júniusban 62%-kal több utazás történt a vasúton, mint egy évvel korábban. A cikkben felidézik: a vasúti utazások számának növelése vezérelte az Orbán-kormányt, amikor bevezették a rendkívül kedvező áron megvásárolható vármegye- és országbérleteket.
De akkor is ez a cél lebegett a kabinet előtt, amikor az unió által szabott legfelső határon állapította meg az egynapos autópálya-matrica árát. Mindemellett a lap megkérdezte az Építési és Közlekedési Minisztériumot, hol tart az az 1200 milliárdos vasúti pályafelújítási és járműbeszerzési program, amit Lázár János közlekedési miniszter egy éve jelentett be, de érdemben nem kaptak választ.
Ám a vasúti utazások számának növekedése azt is jelenti, hogy ugyanannak a rossz pályahálózatnak, ugyanannak a zömében agg, korszerűtlen járműparknak az idén nyáron több mint másfélszer annyi utast kell kiszolgálnia, mint tavaly. Pedig már a tavalyi forgalommal sem bírt el a MÁV – emeli ki a Népszava.
Mindez jókora fennakadásokhoz, kaotikus állapotokhoz vezetett a vasúti közlekedésben az idei nyári csúcsszezonban. Ahogy arról már korábban beszámoltunk, 10 nap leforgása alatt 10 ezernél is több járat késett, és csaknem 500 vonat el sem indult. Emellett a Volánbusz egyes járatain 30%-kal utaztak többen, ami szintén kiugró.
Továbbá a MÁV korábban azt is tudatta, hogy július 5. és 15. között több mint 35 ezer járat 30%-a késett, a vonatok 1,6%-a el sem indult, mindemellett problémát jelentett az is, hogy sok vonaton nem volt megfelelő klimatizálás. Emiatt azt kérték a vasúttársaságnál, hogy aki nem bírja a meleget, az inkább halassza el az utazásait. Ennek ellenére az utasok továbbra is özönlöttek.