Itt az új MÁV-rekord, egy hónap alatt több mint 75 órát késtek a vonatok
A Mátészalka-Debrecen vonalon volt a legtöbb késés a múlt hónapban.
A Mátészalka Leaks csoport nagyjából egy éve pontosan dokumentálja a Mátészalka-Debrecen közötti vasútvonalon történt késéseket. Minden közlekedő vonat késését regisztrálják, ezzel is szemléltetve a döntéshozók felé, hogy nagy baj van a vasúti közlekedéssel, legalábbis ezen a vonalon. Az eddigi csúcsot a 2023 decemberi késések tartották.
Akkor havi összesítésben 2985 perccel később értek be a célállomásra a vonatok, ám júliusban ez is megdőlt. A múlt hónapban ugyanis 4529 percet, azaz több mint 75 órát késtek a vonatok ezen a szakaszon – derül ki az ATV Híradó riportjából. Litényi Levente, a Mátészalka Leaks alapítója a helyzet folyamatos romlásáról elmondta:
A nyári időszakban sok helyen bevezették az óránkénti 20 kilométeres sebességkorlátozást, azaz a vonatok szinte csak döcögnek a keleti országrész két fontos települését összekötő 110-es vonalon. Az Economx megjegyzi: a MÁV Debrecent Nyírbátorral és Mátészalkával összekötő vasútvonala 78 kilométeres, egyvágányú, nem villamosított.
A civilek tiltakozása egyelőre hatástalan, érdemben nem változott semmi, ezáltal pedig Budapestről Debrecenbe hamarabb lehet elérni vonattal, mint megtenni a jóval rövidebb, Debrecen-Mátészalka utat. A helyiek azt szeretnék, ha az állam felújítaná ezt a szakaszt, de kérésük a MÁV-nál süket fülekre talál – áll a cikkben.
Azt már meg sem merik említeni, hogy a környezettudatosság jegyében villamosított pálya lenne ideális – teszik hozzá. Korábban azt is megírtuk, hogy egységes helyjegyet vezetnek be a Volánnál. Az utasok számára hétfő óta újabb területen váltak kézzelfoghatóvá a MÁV és a Volánbusz összeolvadásából fakadó előnyök. Az ezzel kapcsolatos részletekre ebben a cikkben tértünk ki.