Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Új korszak a MÁV-nál – mától pénzvisszatérítés jár a 20 percnél hosszabb késések után

Új korszak a MÁV-nál – mától pénzvisszatérítés jár a 20 percnél hosszabb késések után

Új korszak a MÁV-nál – mától pénzvisszatérítés jár a 20 percnél hosszabb késések után
Facebook/MÁV-csoport A kép illusztráció.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a MÁV kasszája hogyan fogja bírni.

Mostantól a MÁV és a Volán utasai is számíthatnak pénzvisszatérítésre, ha a jármű, amivel utaznak, legalább 20 percet késik – függetlenül attól, mi okozta a csúszást.

Június 1-jétől életbe lépett a „késési biztosítás” nevű új rendszer, mely lehetőséget nyújt az utasoknak, hogy a jegyük árának 50 százalékát visszaigényeljék, amennyiben az adott vonat, helyközi busz, HÉV vagy akár agglomerációs (kék) Volán-járat késése elérte vagy meghaladta a 20 percet.

A visszatérítés minden esetben jár – akkor is, ha a késést nem a MÁV vagy a Volán hibája okozta, hanem például baleset, vagy egy külföldről érkező késés húzódott tovább.

Az új szolgáltatás leggyorsabb és legegyszerűbb igénybevételi módja az új MÁV+ mobilalkalmazás, melyet frissíteni kell a május 30-i legújabb verzióra az App Store vagy a Google Play áruházból. A digitális úton történő ügyintézés mellett azok is élhetnek a lehetőséggel, akik papíralapú jegyet vagy bérletet vásároltak készpénzért a pénztárakban.

Az utasok a visszatérítési folyamatról részletes útmutatót találnak a MÁV „10 vállalás” oldalán, ahol jegyvásárlási mód szerint (online, automatás, pénztári vagy fedélzeti) is elmagyarázzák a teendőket.