Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

MÁV-vezér: elkezdték kicserélni a váltókat a Keleti pályaudvaron

A munka nagyobb része jövőre kezdődik.

...svg content...Fotó: Facebook/Hegyi Zsolt vezérigazgató, MÁV-csoport
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Az MTI szerint a MÁV-csoport vezérigazgatója, Hegyi Zsolt kedden a hivatalos közösségi médiás oldalán megjelent bejegyzésben tudatta, hogy megkezdődtek a Keleti pályaudvar váltókörzetének felújítását célzó munkálatok: a hónap végéig közel kétszáz faalj cseréjét hajtják végre a pályaudvar váltóiban. Mint fogalmazott, az idén 140 éves Keleti pályaudvar az év második felében két – váltókkal kapcsolatos – siklás miatt is a hírek főszereplőjévé vált.

A két esetnek a vezérigazgató közlése szerint „műszaki értelemben nem volt köze egymáshoz, arra viszont egyaránt alkalmasak voltak, hogy ártsanak az utasok biztonságérzetének és rontsák a vonatok menetrendszerűségét, pontosságát”. Ezért hozta meg azt a döntést, hogy fel kell gyorsítani a már korábban eltervezett Keleti-programot. Hangsúlyozta: azért, hogy az utasforgalmat ne zavarják, kizárólag az éjszakai órákban – este 9 és hajnali 5 óra között – dolgoznak.

Hozzáfűzte, természetesen így is előfordulhat, hogy a munkálatok idején egy-egy vonat nem a megszokott vágányra érkezik majd, emiatt az utasok megértését kérik. A vezérigazgató a Facebook-posztban kitért arra is, hogy a novemberi munka csupán első, de annál fontosabb lépése a Keleti-programnak: már idén összesen 35 helyszínen – váltóban és úgynevezett keresztezésben – hajtanak végre érdemi beavatkozást, jövőre pedig következhet a munka „oroszlánrésze”.

A munkálatokról néhány fotót is mellékelt, azok ide kattintva érhetők el. Mint ismert, fontos bejelentést tett a MÁV a Keleti pályaudvaron történt balesetet követően. Október végén közölték: azonnal megkezdték a javítási munkálatokat, hogy minél hamarabb újra zavartalan legyen a vonatközlekedés. Ezzel együtt vizsgálatot indítottak, hogy kiderüljön, pontosan mi okozta a problémát. A múlt havi incidens kapcsán pedig Hegyi Zsolt megjegyezte:

A baleset sokakban felidézheti az augusztusi, jóval súlyosabb siklást, mely szintén a Keleti pályaudvar közelében történt, de műszaki szempontból a két eset között nincs összefüggés. A MÁV-vezér hangsúlyozta, az augusztusi baleset során hibás csavarok okozták a problémát, melyeket azóta minden szükséges helyen ellenőriztek és cseréltek, függetlenül azok állapotától. A legutóbbi kisiklás hátterében viszont más ok áll: a csúcssín törése.