Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

MÁV: indul a győri fővonal felújításának harmadik üteme

Újabb fontos fejlesztési indult be a Máv részéről, most a győri vonalon.

...svg content...Fotó: MÁV
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

A Szárliget és Biatorbágy közötti pályarekonstrukció legösszetettebb, második fázisa november 17-én véget ért. A szakértőink a bal vágány forgalomba helyezési eljárását befejezték, így mától ezen a vágányon már megindult a részleges forgalom, és megkezdődött a győri fővonal felújításának harmadik, befejező üteme, amely december 9-ig tart – írja a MÁV.

Az elmúlt három hétben a megszokottól eltérő közlekedési rend miatt kiemelten fontos az előzetes tájékozódás. A hétvégén utazóknak, illetve a hétfő reggel munkába, iskolába indulóknak még szombaton vagy vasárnap sem késő előre megtervezni az utazásukat, figyelembe véve a hosszabb eljutási időket, szükség esetén az átszállások idejét, illetve azt, hogy a vonatokon, a pótlóbuszokon és a térségi menetrend szerinti buszjáratokon is a megszokottnál többen utazhatnak. A felkészülés és eligazodás megkönnyítése érdekében létrehozott mav.hu/egyesvonal című weboldalon minden lényeges információ megtalálható – köztük közlekedési rendek, térképek, értékesítési, valamint jegy- és bérletelfogadási tartalmak. Soron kívül Andrei Mangra zokogva adott interjút, késsel kergették a támadói a lakásában

Szárliget és Biatorbágy között az egyik vágányon megindult a forgalom

Szombattól – az elmúlt hetekben ideiglenesen csak tehervonatok közlekedtetésére használt – Székesfehérvár és Komárom közötti 5-ös vonalon visszaállt az alapmenetrend, újra közlekednek a személyvonatok.

Köszönjük utasaink eddigi türelmét és megértését!

Vonatok és pótlóbuszok közlekedési rendje a 3. ütem idején – rövid összefoglaló

November 18-tól a harmadik fázis során a jobb (Győr irányú) vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett, ezért menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át az érintett szakaszon. A nemzetközi vonatok és egyes reggeli csúcsidei és délutáni, esti személyvonatok és G10-es járatok ismét teljes útvonalukon, Budapestig közlekednek, illetve onnan indulnak. Az S10-es vonatok csak a Déli pályaudvar és Biatorbágy (éjszakánként Budaörs), illetve Szárliget és Győr, az S12-es járatok pedig csak Tatabánya és Oroszlány között járnak. Az InterCity-k csak Tatabányáig közlekednek és onnan fordulnak vissza Győr, illetve Sopron, Szombathely felé. A köztes szakaszon a már megszokott IC-, S10-es, X10-es, S100-as és S101-es pótlóbuszokat lehet igénybe venni.

A külföldről érkező nemzetközi vonatok késése miatt a közlekedés kiszámíthatósága csökken, ezért kiemelten ajánljuk a vonatok követését a MÁV app térképes felületén, valamint a mavcsoport.hu oldalon.

  • A pályakarbantartással érintett szakaszon napközben kizárólag menetirányonként és óránként egy személyszállító vonat fog közlekedni – tehervonatokon kívül –, ezért a nemzetközi és a reggeli csúcsidőben egyes belföldi vonatok (Railjet xpress, EuroCity, EuroNight és gyorsvonatok) biztosítják az átszállásmentes utazást Bécs, Győr, Tatabánya és Budapest között. Ezek a vonatok Kelenföld és Tatabánya között nem állnak meg.
  • nemzetközi járatok – lehetőség szerint plusz kocsikkal megerősítve – teljes útvonalukon közlekednek a főváros és Hegyeshalom között, de nem állnak meg a Tatabánya és Kelenföld közti szakaszon. A belföldi utasok is igénybe tudják venni, azonban az ülő- és állóhely kapacitásuk korlátozott. A nemzetközi vonatok esetében 10-25 perccel hosszabb menetidőkre lehet számítani.
  • reggeli csúcsidőben a fővárosba való közvetlen eljutás biztosítása érdekében egy G10-es és egyes személyvonatok a teljes útvonalukon közlekednek. Ezek esetében 10-30 perccel hosszabb menetidőkre lehet számítani.
  • Az S10-es vonatok csak a Déli pályaudvar és Biatorbágy (éjszakánként Budaörs), illetve Szárliget és Győr között közlekednek. Az S12-es járatok pedig csak Tatabánya-Oroszlány között járnak.
  • Az eltérő utasforgalmi igényekhez és szokásokhoz igazodva többféle pótlóbusz-viszonylat segíti a közlekedést. A köztes szakaszon a már megszokott IC-, S10-es, X10-es, S100-as és S101-es pótlóbuszokat lehet igénybe venni.
    • A személyvonatok helyett eltérő megállási renddel gyorsjáratú, valamint több helyen is megálló pótlóbuszok közlekednek Tatabánya és Biatorbágy között.
    • soproni és szombathelyi InterCity-k, továbbá a Dráva és Mura IC-k Tatabányáig közlekednek, onnan közvetlen pótlóbusszal utazhatnak utasaink Budapest-Kelenföldig (BKK, Etele tér). Ellenkező irányban Kelenföldtől (Etele tér) Tatabányáig is köztes megállás nélkül közlekednek az IC-pótlóbuszok.
  • A módosított menetrendek az online felületeinken (MÁV app, ELVIRA) már elérhetők.
Komárom-Székesfehérvár vonalon már közlekednek a személyvonatok

Egy ilyen jelentős mértékű vonatpótlás kezdeténél, ütemváltásnál óhatatlanul előfordulnak fennakadások, amelyekért ezúton is elnézést kér a vasúttársaság mindazon utasaitól, akiket kellemetlenség ért. Szükség esetén az első napokat követően beavatkozunk az utasok számára kedvezőbb eljutás biztosítása érdekében.

A harmadik ütemről szóló előző, részletesebb közleményünk itt érhető el.

Reagált a kormány Románia és Bulgária schengeni csatlakozására

A magyar kormány nemrég reagált Románia és Bulgária schengeni csatlakozására.