MÁV: biztosított az őszi menetrendhez szükséges mozdonyvezetői alaplétszám
De arról is szót ejtettek, a túlórakerettel sem lesz gond, vagyis nincs miért aggódni: lesz, aki vezesse a vonatokat.
A Népszava egyik korábbi cikkében arról írt, az egyre nagyobb méreteket öltő munkaerőhiány miatt már csak folyamatos túlórával tartható a menetrend a MÁV-nál. Ám szeptember végére a munkavállalók többsége kimeríti nemcsak az éves munkaidőkeretét, hanem az új Munka Törvénykönyve és a MÁV hatályos kollektív szerződésében meghatározott maximum 300 órás túlórakeretet is. Ezáltal a késések mellett járatkimaradások is lehetnek.
Ennek kapcsán a Telex megkereste a vasúttársaságot, ahonnan az a válasz érkezett, biztosított az őszi menetrendhez szükséges mozdonyvezetői alaplétszám, de azt elismerték, hogy a rendszerben kevés a tartalék. Hozzátették, „a MÁV és a MÁV-START üres pozíciónak száma a munkavállalók számához képest csupán 3 százalék”. A Népszava 4500 betöltetlen pozícióról írt, de összesítésükben a Volán is szerepel.
A túlórákat illetően pedig a MÁV azt közölte, „jelenleg kétszáz óra feletti túlórát egyébként az érintett kollégáink létszámának mindössze 5,8 százaléka ért el, a keret kimerüléséről tehát még korántsem lehet beszélni”. Egyúttal kiemelték, a szolgáltatásokat nem a mozdonyvezetők túlóráztatásával, hanem a létszám bővítésével szeretnék biztosítani.
Megjegyezték, a vasúttársaság a folyamatos toborzással párhuzamosan minden évben indít tanfolyamokat, évente 12–14 alkalommal. Idén összesen tizenhárom mozdonyvezetői tanfolyam indítását tervezték, összesen 325 fővel.
A Telex beszámolójában arra is kitért, az idei adatok alapján a mozdonyvezetők átlagkeresete bruttó 863 ezer forint volt, pótlékokkal és egyéb juttatásokkal. A legkisebb bruttó havi alapbér 464 ezer forint – ez nem tartalmazza a különféle pótlékokat és egyéb juttatásokat.