Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Megérkezett a MÁV soron kívüli bejelentése a Keleti pályaudvarról

Megérkezett a MÁV soron kívüli bejelentése a Keleti pályaudvarról

Megérkezett a MÁV soron kívüli bejelentése a Keleti pályaudvarról
BKK

A Keleti pályaudvar vágányzára ellenére is javult a menetrendszerűség a MÁV-nál.

2025 szeptemberében a MÁV-csoport járatai már az utószezonnak megfelelő rendben közlekedtek, ugyanakkor a hónap elején a nyári hőség még komoly kihívásokat okozott a napi üzemeltetésben. A közlekedést azonban leginkább a Keleti pályaudvar műszaki felújítása és az emiatt bevezetett ideiglenes forgalmi rend határozta meg, majd az állomás fokozatos újranyitása.

A cikk a videó után folytatódik

A vasúttársaság közleménye szerint „pozitív fejlemény, hogy az ország legforgalmasabb állomásának kizárása ellenére szeptember hónapban is folytatódni tudott a javuló menetrendszerűségi trend, amelynek kialakulását leginkább a korszerű mozdonyok szolgálatba állítása és a legkritikusabb pályaszakaszok ütemezett felújítása tette lehetővé.”

Javuló számok, mérhető előrelépés

Az adatok szerint a főszezon utolsó hónapjához képest szeptemberben minden késési kategóriában csökkent a menetrendet tartani nem tudó vonatok aránya. A tavaly szeptemberi adatokhoz mérve pedig 6,55 százalékos javulás történt a hálózati menetrendszerűségben. „A 7 százalékpontot közelítő érték hibahatáron túli nagyságrend, amelyet eseti különbségek nem magyaráznak, és szeptemberre már egyértelműen kijelenthető, hogy az év/év szemléletű adatok trendszerű javulást mutatnak.”

Mozdonyok, pályafelújítások és kihívások

A javulás egyik kulcsa a 10 vállalás keretében beszerzett nagyteljesítményű mozdonyok szolgálatba állítása, amelyek már ma is a hosszú, 8–13 kocsis InterCity-vonatok többségét vontatják. Emellett célzott pályafelújítások zajlanak, különösen Cegléd, Pécs és Tapolca irányába, a lassújelek számának csökkentése érdekében – tudhattuk meg a közleményből.

Ugyanakkor szeptemberben látszott, hogy nem minden vonal követte a kedvező trendet: a 2-es, 70-es és 71-es vasútvonalon visszaesés volt tapasztalható, amit részben biztosítóberendezési hibák, részben balesetek, valamint a szlovákiai pályafelújítások miatt késve érkező EuroCity-járatok okoztak.

Új lehetőségek és veszélyek

Októbertől Rákosrendező felújított vágányain 80 km/órás sebességgel közlekedhetnek a vonatok, ami további javulást vetít előre. Ugyanakkor a vasúttársaság figyelmeztet: „a forgalmas, Szegedi úti – Teleki Blanka utcai vasúti átjárót használó kerékpárosoktól, gyalogosoktól és autósoktól sokkal szabálykövetőbb magatartást követel meg, hiszen a vonatok gyorsabban érnek oda – erre tájékoztató táblákon is felhívjuk a figyelmet.”

Az utasbiztonsági kampányok fontosságát az is mutatja, hogy szeptemberben ismét több gázolás és útátjárós baleset történt országszerte.

Autóbuszok és kerékpáros utasok

Az autóbuszok esetében a 20 perc feletti késések aránya közelítette az 1 százalékot, amit főként a Budapest bevezető útjain és az autópályákon tapasztalt torlódások okoztak. A vidéki nagyvárosokban is egyre gyakoribbak a hasonló fennakadások, különösen hétköznap reggelente.

A kerékpáros utasok és a csoportok száma szeptemberben kiemelkedően magas volt, ami jelzi, hogy a vasúti szolgáltatás iránti igény továbbra is erős.