Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Matektanárok szerint jó feladatsort kaptak idén az érettségizők, a második fele azonban kicsit nehezebb volt a vártnál

A megkérdezett szaktanárok és igazgatók szerint az idei matekérettségi feladatsora jó volt, ám a második fele kicsit nehezebb volt a vártnál.

...svg content...Kiosztják a feladatlapokat a középszintû írásbeli matematika érettségi vizsgán az Újpesti Károlyi István Gimnáziumban 2022. május 3-án. MTI/Koszticsák Szilárd
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

Kiszámíthatónak, megoldhatónak és jónak találták a keddi matematika írásbeli érettségi feladatsorát az MTI által megkérdezett igazgatók, szaktanárok. Az első feladatlapon egyebek mellett geometria, mértani sorozat, térgeometria, valószínűségszámítás, gráfok, halmazok szerepeltek, a második részben pedig az új autók értékcsökkenéséről, iskolai fiú-lány arányokról, szőlőtermesztésről szóló feladatok voltak, amelyek megoldásához az érettségizőknek szükségük volt térgeometriai tudásra, foglalkozniuk kellett halmazokkal, és statisztikai fogalmakat is ismerniük kellett.

Horváth Péter, a győri Révai Miklós Gimnázium igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy a feladatsor nem volt nehéz, és idén sem voltak benne olyan váratlan feladatok, amelyekre nehéz lett volna felkészülni. A feladatsor első és a második része is olyan példákat tartalmazott, amelyek az elmúlt években már megjelentek, így ha valaki az elmúlt 4-5 év feladatsorait megoldotta, találkozott már velük – tette hozzá. Soron kívül Nagyar Márton a romániai életszínvonalról: „A románok sehol nincsenek hozzánk képest”

Horváth Péter nehezen tartja elképzelhetőnek, hogy sokan ne érnék el a kettes érdemjegyet, és szerinte országszerte sokan érnek majd el nyolcvan százalék feletti eredményt. Bottlik Zoltán Ákos, a Székesfehérvári Szakképzési Centrum Vajda János Technikum igazgatója szerint is megoldható volt a feladatsor a diákok többségének. A bicskei intézményben dolgozó matematikaszakos tanárok szerint a feladatsor első része könnyebb, a második fele nehezebb volt a vártnál, azonban összességében nem találták irreálisan nehéznek és megoldhatatlannak egyik feladatot sem.

Komoróczy Tamásné, a nyíregyházi Vasvári Pál Gimnázium szaktanára az MTI-nek azt mondta: „nagyon tisztességesen és barátian összeállított” feladatsort kaptak az érettségizők. A feladatok meghatározásánál figyelembe vették a koronavírus-járvány miatt elrendelt online oktatás nehézségeit, és annak, aki rendesen elsajátította és gyakorolta a matematikaanyag feladatait, ez jó összeállítás volt – vélekedett.

A tapasztalatairól beszámolva azt mondta: a vizsga első részében könnyen érthető, szokványos feladatokat kaptak az érettségizők, a térgeometriás és vektoros példákat azonban nehéznek érezték a diákok. A pedagógus nagyon kedvezőnek tartotta, hogy a feladatok között több helyen jött elő a diákok által általában kedvelt statisztika, valamint jónak nevezte, hogy a hosszú feladatsorban térfogat-, valószínűség- és felszínszámítás egyaránt megjelent.

A vizsga második részében szereplő feladatok nem voltak bonyolult szövegezésűek, figyelmes szövegértést leginkább a 16-os feladat követelt, amely a számtani és mértani sorozatok felismerését és alkalmazását várta el az érettségizőktől – mondta Komoróczy Tamásné, hozzátéve: az általa megkérdezett diákok jónak és megoldhatónak találták az idei matematika-feladatsort.

Molnár László, a szolnoki Varga Katalin Gimnázium igazgatója korrektnek nevezte a középszintű matematikaérettségit. Az első részben nem volt olyan váratlan feladat, ami pánikot okozhatott volna a diákoknál, és a második részben szereplő nehezebb feladatokban is szerezhettek pontokat azok is, akik nem oldották meg azokat teljesen – mondta.

Véleménye szerint a feladatsor lefedi az érettségitájékoztatóban leírtakat, a megadott témakörök mindegyikéből volt feladat, az arányok is megfeleltek a korábbi érettségi arányainak. A diákok nem panaszkodtak, nem tűntek elkeseredettnek – tette hozzá.
Az igazgató kitért arra is: az angol nyelvű középszintű matematika-feladatsorban voltak könnyebb és összetettebb feladatok, utóbbiak ebben az esetben is több időt igényeltek. Megjegyezte, hogy az angol nyelvű feladatsorban volt egy elírás – egy szó kétszer szerepelt -, de ez nem okozott gondot az érettségizőknek.

(MTI)

Nagy Mártont idegesíti, amikor a reptér visszavásárlását kritizálják

Nagy Márton nagyon is elégedett a Liszt Ferenc Repülőtér visszavásárlásával, amit aranytartaléknak is tart.