Márki-Zay elmondta, hogy miért a „Putyin-pincsivel“ kampányoltak, nem az inflációval és az uniós támogatásokkal
A korábbi jelölt felfedte, hogy a kampány vezetése már decemberben meghatározta a kampánynarratívát, amelynek külön témái és szókészletei voltak.
Márki-Zay a Szabad Európának adott interjút, amely során felmerült, hogy miért kellett a Putyin-pincsivel kampányolni, ahelyett, hogy az inflációs kérdéseket és az uniós támogatást helyezték volna előtérbe.
„A hat párt, illetve a kampányvezetés decemberben eldöntött egy kampánynarratívát, szókészlettel, témákkal stb. Ebben volt lakhatási válság, volt áremelkedés, abszolút baloldali, szociális program volt az adómentessé tett minimálbérrel, svájci indexálással, bármit is jelentsen ez sok embernek, de mindenképpen magasabb nyugdíjemeléssel, bérlakásépítési programmal, és még sorolhatnám“ – mondta.
MZP úgy véli, hogy valójában nem a programjukkal volt az embereknek problémája, meggyőződése, hogy „ha csak a programon múlott volna, az egy nagyon szimpatikus, jó program lett volna felelős ígéretekkel, számokkal stb.“
Elmondta, hogy szinte hetente végeztek kutatásokat, amelyek aztán azt mutatták, hogy a háttérbe került a kormányprogram, miután kitört a háború Oroszország és Ukrajna között, azután már semmilyen fideszes lejárató kampány nem érdekelte az embereket.
Hozzátette, csak a Fidesz volt képes arra, hogy tematizálja a kampányt, ráadásul a háborút ők sem kerülhették ki, ezért úgy vélte a kampánycsapat, hogy az egyetlen út, ha belekapaszkodnak a személyeskedésbe.