Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Mark Zuckerberg szerint a vállalatoknak több „férfias energiára” van szükségük

A Meta alapítója manapság nagyon kedveli a „férfias” elfoglaltságokat, ennek nyomán pedig a vállalatokat is arra buzdította, ne akarjanak eltávolodni a „férfias energiáktól”.

...svg content...Fotó: MTI/EPA/Jiji Press
Smart

Szabó Kata

Szerkesztő

Mark Zuckerberg, a Meta alapítója a The Joe Rogan Experience podcast legutóbbi epizódjában arról beszélt, hogy szerinte a vállalatok kultúrájában egyensúlyt kellene teremteni a „férfias” és „nőies” energiák között.

A Bloomberg jelentése szerint kiemelte, a mai céges kultúrák gyakran próbálnak eltávolodni a férfias tulajdonságoktól, mint például az agresszió, hozzátéve, hogy egy kis „férfias energia” hasznos lehetne a vállalatok számára. Soron kívül Szoboszlai Dominik ezúttal új stílusával hódítja meg az angolok szívét

Zuckerberg szerint a férfias energiák – például a céltudatosság és az agresszió – előnyösek lehetnek, de úgy érzi, a vállalatok ezt a fajta hozzáállást háttérbe szorítják:

„A vállalati kultúra mintha egyfajta kasztráltabb irányba mozdult volna el”

Ugyanakkor hangsúlyozta, a nőies energia, mely empátiát és együttműködést hoz a cégekbe, szintén fontos, és egyensúlyra is van szükség. Zuckerberg elmondta, három nővérrel nőtt fel, s maga is három lány édesapja, ezért elmondása szerint különösen fontos számára, hogy a nők sikeresek legyenek a munkahelyeken.

Úgy véli, a vállalatoknak olyan környezetet kell teremteniük, melyben mindkét nem képviselői ki tudják aknázni tehetségüket. Zuckerberg szereplésére nem sokkal azután került sor, hogy a Meta változtatott néhány fontos irányelvén.

Ahogy arról korábban is beszámoltunk, lazították a Facebook és az Instagram tartalommoderációs szabályait, például a nemi alapú kritikák kezelésében, s leállították a harmadik fél által végzett tényellenőrzést is. Mindemellett csökkentették a belső képzések és toborzási tevékenységek sokszínűségre irányuló részét is.